۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۳
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85323686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تشییع پیکر پاک چهار شهید گمنام همزمان با شهادت حضرت زهرا (س) در ایلام

ایلام - ایرنا - مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام گفت: پیکر مطهر چهار شهید گمنام دفاع مقدس، صبح فردا یکشنبه در مرکز استان تشییع می شود.

"سرهنگ امیرحسین فولادی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیکر این شهدای گمنام فردا ساعت ۹ صبح در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و همزمان با سراسر کشور از میدان شهدا تا میدان ۲۲ بهمن در شهر ایلام برگزار می شود.

وی افزود: همچنین آیین وداع با این شهدای گرانقدر ساعت ۲۰ امشب در مصلی شهر ایلام برگزار خواهد شد.

فولادی تصریح کرد: پیکر این شهیدان پس از تشییع در ایلام برای تدفین به شهرستان های چوار، دره شهر و چرداول فرستاده می شود.

وی یادآور شد: یک پیکر که در منطقه عملیاتی "والفجر سه" واقع در مهران تفحص شده ۲۹ آذرماه در بخش آسمان‌آباد چرداول و پیکر پاک یک شهید دیگر تحفص شده در منطقه عملیاتی "بیت المقدس" در تاریخ ۲۸ آذر در بخش ماژین دره شهر تشییع و تدفین می شود.

فولادی افزود: پیکر پاک شهید دیگر تفحص شده در منطقه عملیاتی "شلمچه" ۲۷ آذرماه در محوطه شرکت پالایشگاه گاز ایلام و شهید دیگر هم که در منطقه عملیاتی "والفجر یک" در منطقه فکه در جغرافیای دهلران تفحص شده نیز ۳۰ آذرماه در منطقه گنجوان بخش بولی شهرستان چوار تشییع و تدفین می شوند.

وی از عموم مردم شهیدپرور استان ایلام خواست امشب در مراسم وداع شبی با شهدا و فردا صبح نیز در آیین تشییع پیکر این شهیدان حضوری پرشور داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ۹۲ شهید گمنام در ۴۲ یادمان استان ایلام مدفون هستند.

استان ایلام دارای بیش از سه هزار شهید، ۱۱ هزار جانباز و ۳۰۰ آزاده است که در مقایسه با کل جمعیت استان در دهه ۶۰ (۲۵۰ هزار نفر) بیشترین تعداد ایثارگر کشور متعلق به ایلام است.

مناطق مسکونی استان ایلام بیش از ۳۰۰ بار مورد حمله هوایی رژیم بعث قرار گرفت و تا پایان جنگ تحمیلی و هنگام عملیات مرصاد در محاصره نیروهای عراقی بود.

شرهانی، نقطه ایثار، قلاویزان، سه راهی جندالله، قرارگاه بانروشان، کانال کمیل، قرارگاه شهید باقری، زمین فوتبال چوار، میمک و کوشک از جمله یادمان های دوران دفاع مقدس استان ایلام هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha