۲۵ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبر: 85323675
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

هنرمندان کرمانی در سیستان‌وبلوچستان تعزیه اجرا کردند

کرمان- ایرنا- مدیر اجرایی هیات تعزیه‌خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده‌زیار کرمان گفت: به پشتیبانی قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق ارتش گروه تعزیه‌خوانی ده‌زیار برای اجرای تعزیه، عازم استان سیستان و بلوچستان شد و در این استان به اجرای تعزیه پرداختند.

ثارالله انکوتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در مدت حضور گروه در استان سیستان و بلوچستان پنج مجلس تعزیه در یگان‌های نظامی و کوی سازمانی ارتش این استان برگزار شد افزود: این مجالس تعزیه در تیپ ۳۸۸ مکانیزه هجومی شهید حیدر شهرکی، تیپ ۲۸۸ زرهی شهید سلیمان هاشمزهی و تیپ مستقل ۱۸۸ زرهی در شهرهای ایرانشهر، خاش و زاهدان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه در کنار اجرای تعزیه، این سفر در واقع یک اردوی روایت پیشرفت بود، خاطرنشان کرد: ذاکران تعزیه خوان با حضور در یگان‌های نظامی ارتش با بخشی از تجهیزات و دستاوردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور و ماموریت‌های مهم ارتش سرافراز در تامین امنیت پایدار در مرزهای کشور آشنا شدند.

مدیر اجرایی هیات تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) ده زیار استان کرمان ادامه داد: برگزاری این اردوها برای اقشار مختلف جامعه به‌ویژه جوانان و معرفی دستاوردهای کشور در حوزه‌های مختلف موجب افزایش امید و اقتدار نظام مقدس اسلامی می‌شود و تعزیه خوانان در این سفر در کنار روایتگری واقعه کربلا در قالب شبیه‌خوانی خود نیز پای روایت پیشرفت کشور در حوزه نظامی نشستند.

وی با تقدیر از امیر غلامعلیان فرماندهی قرارگاه منطقه‌ای جنوبشرق کشور و حوزه عقیدتی سیاسی قرارگاه برای پشتیبانی این اردو گفت: امیر نژادسروری فرمانده تیپ ۳۸۸ مکانیزه هجومی شهید حیدر شهرکی مستقر در شهرستان ایرانشهر، امیرمحمد غیجی فرمانده تیپ ۲۸۸ زرهی شهید سلیمان هاشمزهی مستقر در خاش و امیر عادل حیدری ارشد نزاجا در زاهدان برای برگزاری باشکوه مراسم تعزیه همکاری خوبی داشتند که جای تقدیر دارد.

انکوتی با بیان اینکه یک گروه تعزیه از سنین مختلف کودکی تا بزرگسالی تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: بازدید گروه تعزیه از پادگان نظامی در کنار اجرای تعزیه تلفیقی از معنویت و اقتدار نظامی بود که به پاس زحمات نیروهای مسلح در برقراری امنیت کشور انجام شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha