صرفه جویی ۱۳۹ میلیون متر مکعبی آب در اصفهان با اصلاح پروانه چاه‌های کشاورزی

اصفهان - ایرنا - معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: با اصلاح و تعدیل پروانه چاه‌های مجاز کشاورزی در سالجاری، ۱۳۹ میلیون متر مکعب آب در این استان صرفه جویی شد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان روز شنبه به نقل از محمود چیتیان افزود: در سالجاری ۲ هزار و ۴۶۱ پروانه بهره برداری چاه‌های مجاز کشاورزی اصلاح و تعدیل شده است.

وی با اشاره به نصب ۲ هزار و ۱۰۰ کنتور هوشمند بر روی چاه های آب استان اصفهان در سالجاری تصریح کرد: در این مدت همچنین ۶۱۰حلقه چاه غیرمجاز نیز در ایثن منطقه پر و مسلوب المنفعه شد.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای اصفهان اضافه کرد: حجم آب صرفه جویی شده از محل پر و مسلوب المنفعه نمودن چاه های غیرمجاز را بیش از ۴.۶ میلیون مترمکعب بوده است.

چیتیان اظهارداشت: مهمترین اقدام برای مقابله با تداوم افت سطح آب زیرزمینی اجرای پروژه های طرح احیا و تعادل بخشی است.

به گزارش ایرنا، بر اساس آمار منتشر شده، حفر چاه آب در استان اصفهان به‌دلیل خشکی زاینده‌رود افزایش یافته است بطوری‌که تعداد چاه غیرمجاز فعال در این منطقه افزون بر ۱۰ هزار حلقه تخمین زده شده است.

سالانه سه میلیارد و ۶۷۰ میلیون مترمکعب از آب‌های زیرزمینی و چاه‌های استان اصفهان به‌صورت مُجاز و غیرمجاز استخراج می‌شود.

۳.۳ میلیارد مترمکعب از این میزان را چاه‌های مُجاز استحصال می‌کند و ۳۷۰ میلیون مترمکعب نیز مربوط به چاه‌های غیرمُجاز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha