طرح جمع‌آوری سد معبر در هرسین عملیاتی شد + فیلم

کرمانشاه - ایرنا - شهردار هرسین از اجرای طرح جمع‌آوری سد معبر و ساماندهی دستفروشان این شهر پس از ده‌ها سال به عنوان مهمترین مطالبه مردمی خبر داد.

«علی قبادی» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه ساماندهی دست فروشان، خودروهای دوره گرد و سدمعبر ایجاد شده توسط اصناف بیش از چند دهه است که به یک مطالبه عمومی در شهر هرسین تبدیل شده تصریح کرد: مردم با طرح این موضوع در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خواستار تحقق مطالبه خود بودند.

شهردار هرسین علت وجود سد معبر در هرسین را مشکلات اجتماعی و فرهنگی عنوان کرد و خاطرنشان سخت: مشکل سد معبر از مرز آسیب و معضل فراتر رفته و در حال تبدیل به بحران بود که با توجه به جلسات مستمر با فرماندار و همکاری سایر مسوولان به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت.

وی در ادامه سخنانش پیش زمینه و لازمه اجرای این طرح را در نظر گرفتن معیشت سدمعبر کنندگان‌ عنوان کرد و افزود: دستفروشان واقعی و همچنین وانت‌های میوه فروش به صورت کامل شناسایی و در چهار منطقه از شهر هرسین به منظور استقرار و فعالیت آنان غرفه هایی ایجاد شده که در صورت همکاری بیشتر آنان غرفه ها توسعه خواهند یافت.

شهردار هرسین همکاری گسترده شهروندان هرسینی را لازمه استمرار این طرح دانست و از مردم خواست با شهرداری همکاری های لازم را داشته باشند.

وی در ادامه از رسانه ها به عنوان ظرفیتی مهم برای ساماندهی سد معبر یاد کرد و از خبرنگاران و فعالان رسانه ای این شهر خواست با فرهنگ سازی و روشنگری، مردم و بویژه نسل های جدید و جوانان را از معضلات و آسیب های که در نتیجه مشاغل مزاحم گریبانگیر شهرها می‌شود را آگاه نمایند.

قبادی بخش دیگری از طرح یاد شده را متوجه کسبه و اصناف دانست و اظهار کرد: متاسفانه برخی از اصناف با تجاوز به حریم معابر و حتی خیابان اصلی شهر و مسدود نمودن محل تردد عابران علاوه بر نارضایتی شهروندان در برخی مواقع موجب بروز حوادث و تصادفات می‌شوند که ضمن شناسایی تذکرات کتبی و شفاهی به آنان داده شده است.

وی در خاتمه از حمایت‌های فرماندار و سایر ادارات و ارگان‌هایی که در اجرای این طرح با شهرداری همکاری داشتند، تقدیر کرد.

انسداد میادین، ایجاد ترافیک شدید، نارضایتی رانندگان ناوگان شهری و سایر رانندگان و همچنین آلودگی صوتی از دیگر آسیب هایی بود که در نتیجه فعالیت دستفروشان، مدیریت شهری هرسین را با چالش روبرو کرده بود.

شهرستان هرسین در ۴۴ کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha