لاوروف: غرب باید متوجه بن‌بست جنگ در اوکراین شود

مسکو-ایرنا- وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به دشواری‌های تأمین مالی اوکراین از سوی آمریکا و اروپا گفت: «زمان آن فرا رسیده که غرب متوجه بن‌بست جنگی که در اوکراین به راه انداخته است، شود».

به گزارش روز جمعه ایرنا از منابع خبری روس، سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه در نشست خبری پس از دیدار با همتای بلاروسی خود گفت: «آمریکا و اروپا امروز دشواری‌های تهیه منابع مالی برای کی‌یف را درک می‌کنند، چرا که اوکراین امیدهای آن‌ها را برآورده نکرده است».
به گفته لاوروف، برخی رهبران کشورهای غربی مرتب سیگنال‌هایی برای دیدار و گفت و گو با مسکو ارسال می‌کنند تا در خصوص وضعیت اوکراین و امنیت اروپا صحبت شود.
وی با اشاره به این پیام‌ها افزود: هر چه اقدامات نظامی بیشتر ادامه پیدا کند، شرایط مذاکره با اوکراین نیز دشوارتر خواهد شد.
وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: «آن‌هایی که به فکر پیروزی رژیم نازیسم اوکراین بر روسیه هستند، توازن واقعی قوا را درک نمی‌کنند».

پیش از این، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه 23 آذرماه 1402 در نشست خبری پایان سال خود با خبرنگاران ضمن اشاره به خستگی در میان متحدان اوکراین برای ادامه کمک‌ها به این کشور گفت که به نظر می‌رسد کمک خارجی به کی‌یف در حال تمام شدن است. وی در ادامه افزود: یا ما بر سر صلح در اوکراین توافق می‌کنیم یا مشکل را با استفاده از زور حل می‌کنیم.
به گفته پوتین، نیروهای مسلح روسیه به جنگ در اوکراین ادامه می‌دهند تا به اهداف این کشور در اوکراین برای «خلع سلاح اوکراین» و «نازی زدایی» جامه عمل بپوشانند. مسکو این دو عامل را تهدیداتی می‌داند که ممکن است در آینده از سوی این کشور امنیت روسیه را تهدید کند.
پوتین با بیان اینکه مسکو قصد اشغال اراضی اوکراین را ندارد، افزود هدف مسکو، حفاظت از ساکنان روس‌تبار اوکراین است که از هشت سال پیش در معرض آزار، اذیت و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha