امام جمعه مهاباد: فلسطین به الگوی مقاومت در برابر ظالم تبدیل شده است

مهاباد- ایرنا- امام جمعه مهاباد گفت: رژیم صهیونیستی با تمام امکانات و تجهیزات نظامی پیشرفته غزه را مورد هدف قرار داده است اما مقاومت مردم فلسطین به عنوان الگویی از مقاومت مقابل ظالمان زمان برای جهانیان همچنان تداوم دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: در جنگ غزه، رژیم صهیونیستی از تمام امکانات و تجهیزات پیشرفته استفاده می کند و مردم مظلوم فلسطین را به شهادت می رساند و این مقاومت تنها با قدرت ایمان و اعتقاد مردم تداوم داشته است.

وی اضافه کرد: در حالی‌که بسیاری از کشورهای عربی در برابر این تجاوز و قتل عام مردم مسلمان فلسطین سکوت کرده‌اند، مردم کشورهای غربی علیه این تجاوز و نسل کشی به راهپیمایی و تظاهرات می پردازند.

امام جمعه مهاباد در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مهاباد به مساله رسانه‌ها پرداخت و گفت: امروزه دنیای ارتباطات تمام مرزها را تغییر داده است و استفاده از وسایل ارتباطی نقش مهمی در تنویر افکار عمومی جامعه دارد.

وی افزود: بسیاری از مشکلات امروز خانواده ها به دلیل استفاده نادرست از رسانه های مختلف به‌ویژه فضای مجازی است و این مساله در برخی مواقع باعث جدایی و طلاق و از هم پاشیدگی بنیان خانواده ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید سواد رسانه ای در جامعه گسترش پیدا کند تا در جنگ رسانه ای کمترین آسیب به افراد وارد شود، اظهار کرد: امروز تنها کارکنان رسمی رسانه ها خبرنگار نیستند بلکه تمام افراد جامعه که دسترسی به فضای مجازی داشته باشند، می توانند شهروند خبرنگار باشند.

ماموستا امامی گفت: دشمنان با استفاده قدرت و ابزار رسانه ای خود، سعی می کنند در بین مسلمانان تفرقه ایجاد کنندو استفاده محدود از فضای مجازی و ارتقای سواد رسانه ای افراد می تواند مفید باشد.

وی افزود: با توجه به انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال جاری و امکات انجام تبلیغات در فضای مجازی، داوطلبان نباید از رسانه به صورت ناعادلانه علیه رقیب خود استفاده کنند.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگه‌وت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha