۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85322884
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

یک مقام پاکستانی مشارکت در یگان نظامی چندملیتی دریای سرخ را رد کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- یک مقام رسمی پاکستانی با رد هرگونه مشارکت کشورش در یگان عملیات مشترک ۱۵۳ در دریای سرخ و یا خلیج عدن، گزاش‌ها درخصوص حضور در این یگان نظامی چندملیتی را بی اساس خواند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، یک منبع رسمی در پاکستان به شرط فاش نشدن نام خود به خبرنگار ایرنا گفت که اخبار منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی، مطبوعات داخلی و خارجی درخصوص پیوستن نیروی دریایی پاکستان به یگان عملیات مشترک ۱۵۳ موسوم به CTF-153 کاملا بی اساس است.

این منبع تاکید کرد که پاکستان هیچ تصمیمی برای پیوستن به یگان نظامی چند ملیتی در دریای سرخ و خلیج عدن ندارد و ادعای برخی رسانه‌ها درباره حضور پاکستان قویا رد می‌شود.

واشنگتن پست هفته گذشته گزارش داد که آمریکا برای جلوگیری از گسترش جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در منطقه، قصد دارد «یگان عملیات مشترک ۱۵۳» در دریای سرخ و خلیج عدن را گسترش دهد.

دهم آذرماه امسال نیروی دریایی پاکستان اعلام کرد که یک کشتی جنگی را در خلیج عدن تنها برای اطمینان از ایمنی کشتی‌های تجاری پاکستان و فعالیت‌های دریانوردی این کشور مستقر کرده است.

یک مقام دفاعی آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، اظهار کرد که گفت‌وگوها درباره گسترش این یگان جریان دارد اما با توجه به اینکه این مذاکرات فعلا در مورد نحوه مشارکت کشورها در این یگان است، جدول زمانی روشنی درباره گسترش آن وجود ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha