پوست و لاشه چهار راس کل وحشی از منزل یک شکارچی در نهاوند کشف شد

همدان- ایرنا- رییس اداره محیط زیست نهاوند گفت: لاشه و اجزای چهار راس وحوش شکار شده از گونه‌های کل (بز نر) وحشی از منزل یک شکارچی کشف شد.

عزیز قیاسی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از دریافت گزارش مردمی مبنی بر ورود چند شکارچی به منطقه شکارممنوع در ارتفاعات گرین نهاوند و تیراندازی در این منطقه، دستگیری آنها در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: شکارچیان غیربومی با استفاده از تاریکی هوا به استان همجوار عزیمت کردند اما با توجه به اینکه در استان مقصد نیز دادستان حکم دستگیری آنها داده بود، دوباره به نهاوند بازمی‌گردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست نهاوند ادامه داد: این شکارچیان در روستایی واقع در دامنه گرین نهاوند ساکن شده بودند که عوامل یگان حفاظت محیط زیست از این موضوع مطلع می شوند و با دریافت حکم دادستانی و همکاری ماموران پاسگاه انتظامی گاماسیاب وارد منزل شدند و کله و پاچه ۲ راس کل به همراه پوست ۲ کل دیگر در مجموع اجزا و لاشه چهار راس کل وحشی از آنان کشف شد.

قیاسی اظهار کرد: طبق قانون شکار و صید غیرمجاز شامل سه ماه تا سه سال حبس تعزیری و ۵۰ تا ۸۰ میلیون ریال جزای نقدی می شود که شکارچی متخلف به ازای شکار هر راس کل وحشی باید ۲۵۰ میلیون ریال و در مجموع یک میلیارد ریال ضرر و زیان جانی این وحوش را بپردازد.

"گرین" منطقه ای بکر و دست نخورده در قسمت جنوبی استان همدان است که در فاصله ۶ کیلومتری شهر نهاوند قرار دارد و جزو مناطق تیراندازی و شکار ممنوع استان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha