رشد اقتصادی مازندران با سرمایه‌گذاری و ارتقای بهره‌وری محقق می‌شود 

نوشهر- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استاندار مازندران گفت: طی سال جاری ۱۰۲ فرصت سرمایه‌گذاری با پیش بینی حدود ۹۰۰ میلیون یورو در منطقه تنکابن، رامسر، عباس‌آباد شناسایی و در سامانه وزارت اقتصاد و دارایی بارگذاری شد که می‌تواند مورد استفاده سرمایه گذاران قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حسن خیریانپور روز جمعه در نخستین همایش توسعه غرب مازندران که در موسسه عالی آیندگان تنکابن برگزار شد ، افزود: این ۱۰۲ فرصت سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری، صنایع دستی، صنعت و معدن، کشاورزی و امور زیربنایی است که برخی از آن ها تهیه و در سامانه وزارت اقتصاد و دارایی بارگذاری شده است.

خیریانپور با توضیح اینکه برای تحقق توسعه اقتصادی هشت درصدی ناگزیر به رشد سرمایه گذاری هستیم ، تصریح کرد: به همین دلیل معتقدم فرمانداران باید موانع سرمایه گذاری را تسهیل و جلب و جذب سرمایه‌گذاری را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی تولید گل و گیاه را از فرصت‌های بی‌نظیر غرب استان به ویژه رامسر معرفی کرد و توضیح داد: در سفر اخیر به کشور عمان و نشست با معاون وزیر کشاورزی این کشور صادرات گل‌وگیاه به عنوان ظرفیت‌های صادراتی منطقه مطرح شد، بنابراین توسعه کشت گلخانه‌ای و همچنین تولید سبزیجات و توسعه کشت‌بافت همچنین صنایع دستی، مرکبات، برنج، کیوی، گیاهان دارویی از ظرفیت‌های صادراتی این منطقه محسوب می‌شود.

معاون امور اقتصادی استانداری مازندران با اشاره به ارتقای بهره‌وری به عنوان رکن دوم توسعه اقتصادی منطقه، ادامه داد: برای تحقق این امر باید یافته‌های علمی و فناوری‌های نوین و دانش‌بنیان‌ها مورد توجه قرار گیرند.

خیریانپور یادآور شد: معتقدم برای تسهیل این امر باید از مراکز تحقیقاتی نظیر مرکز تحقیقات مرکبات کشور در رامسر قرار دارد برای اصلاح بذر، نهال و نژاد در حوزه دام، طیور و شیلات استفاده شود.

وی ایجاد صنایع تبدیلی، بسته‌بندی‌ مناسب، برندسازی برای محصولاتی نظیر برنج، گیاهان دارویی، شیلات و کیوی را از ارکان رسیدن به بهره‌وری توصیف و اضافه کرد : در سفر اخیر به عمان یکی از نیازهای این کشور محصول کیوی و مرکبات مازندران عنوان شد که همین تقاضا نشان می‌دهد می‌توانم از داشته‌ای خود برای ارتقای بهره‌وری استفاده کنیم.

رامسر مقصد بزرگترین سرمایه‌گذاری‌ خارجی گردشگری سلامت

خیریانپور با اشاره به اینکه ۹ ظرفیت سرمایه‌گذاری خارجی برای استان مازندران به مبلغ ۱۷۰ میلیون دلار سامانه وزارت اقتصاد و دارایی ثبت شد، افزود: عملیات اجرایی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاری های خارجی با عنوان دهکده سلامت و تندرستی در شهرستان رامسر منطقه جنت‌رودبار آغاز می‌شود.

وی ارزش این سرمایه گذاری را ۵۰ میلیون دلار و ارزش ریالی هشت هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری اعلام کرد و افزود: این سرمایه گذار عرب از اهلیت لازم برای اجرای این طرح برخوردار است و اعلام کرده که به واسطه اجرای این زیرساخت در هفته پنج پرواز از کشورهای عربی به فرودگاه رامسر برقرار می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha