۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۱
کد خبرنگار: 1031
کد خبر: 85322040
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اصفهان به عنوان دبیرخانه آموزش خانواده در کشور انتخاب شد

اصفهان – ایرنا – مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان از انتخاب این استان به عنوان دبیرخانه آموزش خانواده در کشور خبر داد و گفت: این انتخاب بمنظور بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران، امکانات و ظرفیت‌های استان و نیز تجارب موفق در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا از اداره کل آموزش و پرروش استان اصفهان، محمدرضا ابراهیمی روز پنجشنبه در جلسه ای با حضور مسوول و کارشناسان انجمن اولیا و مربیان افزود: در همین راستا دوره‌های آموزش مجازی خانواده ویژه سراسر کشور با حضور مدرسان و اساتید باتجربه و متخصص در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای این منظور هماهنگی‌های لازم با اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت‌خانه آموزش و پرورش و نیز اداره انجمن اولیا و مربیان استان اصفهان صورت‌گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: خانواده در نظام اسلامی به‌عنوان پایه و اساس تعالی، پیشرفت و آرامش در جامعه است؛ اساس یک جامعه پویا، توجه ویژه به‌سلامت همه‌جانبه خانواده و اقتدار و بالندگی آن است و زمانی که ۲ نهاد خانواده و مدرسه در کنار یکدیگر قرار بگیرند شاهد اتفاقات خوبی در زمینه اجرائی سازی سند تحول بنیادین خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و ارتقای مدیریت خانواده در استفاده مناسب از ابزار رسانه در محیط خانواده، همسو با اهداف نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی و تدوین اصول راهنما و پودمان‌های آموزشی در راستای اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، جزو اهداف دبیرخانه کشوری آموزش مجازی خانواده است.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان افزود: در استان اصفهان نهضت توانمندسازی خانواده‌ها یکی از برنامه‌هایی است که به‌صورت ویژه در سال جاری در حال اجرا است و مصداق بارز آن برنامه‌های موفق آموزش خانواده‌ای است که کل نظام‌ها و سیستم‌های والد و فرزندی را دربرگرفته است و بر اساس اصل همیاری و تعامل بین بخش‌های مرتبط قرار دارد.

وی بیان داشت: در این آموزش ها تمرکز ویژه بر استادان توانمند حوزه آموزش خانواده و برگزاری برنامه‌ها و جلسات منظم و منسجم بمنظور آگاه‌سازی والدین در زمینه نیازهای ایشان و فرزندانشان است.

ابراهیمی افزود: سال گذشته در اصفهان طرح ابتکاری «پدر پیش‌گام» جهت توانمندسازی و آموزش خانواده ویژه پدران، اجرا شد و در سال جاری طرح «خانواده پایا - جامعه پویا» برای خانواده فرهنگیان برای اولین‌بار در کشور اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای عدالت آموزشی و اهداف سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش و اعتقاد بر اینکه هر خانواده باید بتواند از مباحث تخصصی جلسات آموزش خانواده بمنظور رشد و بالندگی سیستم خود بهره ببرد، امسال برای اولین‌بار در استان اصفهان، مبلغ ۱۵ میلیارد ریال برای برگزاری جلسات آموزش خانواده در مدارس محروم و فاقد مشارکت‌های مردمی اختصاص یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به برگزاری جلسات آموزش خانواده به‌ صورت کمی و کیفی با برنامه‌ریزی اصولی و منظم در مناطق محروم گفت: نکته قابل‌توجه استقبال بی‌نظیر اولیا از این جلسات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha