فرصت‌های سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی شناسایی و معرفی شود

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه معرفی ظرفیت‌های اقتصادی استان تاثیر بسیار زیادی در جذب سرمایه گذاران دارد، گفت: این پتانسل ها باید شناسایی و معرفی شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ناصر فخر موحدی روز پنجشنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: این استان از نظر زیر ساخت شهرک ها و نواحی صنعتی از استان های دیگر عقب است و باید نوحی را با جذب سرمایه گذار توسعه داد.

وی به همایش سرمایه‌گذاری ملی که بهمن ماه جاری در تهران برگزار می شود اشاره کرد و افزود: این همایش در سطح بین المللی برگزار می شود و بسیاری از سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف از آن دیدن خواهند کرد و فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت های استان است.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی ادامه داد: همچنین در این همایش نمایشگاهی نیز با حضور استان های مختلف کشور برگزار خواهد شد که محصولات تولیدی در تمامی زمینه ها را ارائه خواهند داد و اصناف، اتاق بازرگانی و سایر تشکل ها باید محصولات خود را در این نمایشگاه عرضه کنند.

وی افزود: گره ها و مشکلات اصناف و بازار در مرحله اول باید در کمیته های کارشناسی مطرح و چکش کاری شود و در نهایت برای مصوبه به شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی وارد شود.

فخرموحدی تصریح کرد: طرح‌هایی که با اظهارنظرهای کارشناسی وارد شورا خواهند شد به نتیجه لازم می رسد و در این خصوص علاوه بر غنای کار به بهره وری مناسب نیز می رسد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه مشکل اصناف با بینائی‌سنج‌ها و چشم پزشکان در خصوص فروش عینک در مطب‌ها بررسی شد و این موضوع باید در جلسه ای با حضور کارشناسان و امور حقوقی استانداری مورد بحث قرار گیرد.

استان خراسان شمالی با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی چون پتروشیمی، فولاد و لوله گستر اسفراین و آلومینای جاجرم در رتبه هفدهم استان های برخوردار از واحدهای بزرگ صنعتی قرار دارد و حدود ۴۰۰ واحد صنعتی کوچک نیز در این استان فعال است که حدود چهار هزار نفر در آن اشتغال دارند.

ارزش صادرات کالا از استان در دولت سیزدهم(از مردادماه ۱۴۰۰ تاکنون) نسبت به دولت قبل ۷۱ درصد رشد یافته است.

خراسان شمالی با ۲۶ کشور دنیا مراوده تجاری دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha