۲۳ آذر ۱۴۰۲، ۹:۰۳
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85321945
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشدار هواشناسی درباره کاهش دما و بارندگی در خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با فعالیت توده هوای ناپایدار جوی از امروز (پنجشنبه) وزش شدید باد، کاهش محسوس دمای هوا و بارش برف در این استان پیش بینی می‌شود.

جواد نخعی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالیت این سامانه جوی تا صبح شنبه ۲۵ آذر ماه ادامه دارد که وزش شدید باد گاهی گرد و خاک و کاهش دید افقی، رگبار و رعد و برق، کاهش محسوس و قابل ملاحظه دما، تشدید سرما و یخبندان شبانه، احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و کوهپایه‌ای و در مناطق مرتفع و گردنه‌ها بارش برف از پیامدهای آن است.

وی افزود: عصر امروز تا فردا (جمعه) با نفود توده هوای ناپایدار، وزش تند باد گاهی گرد و خاک، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق انتظار می‌رود همچنین احتمال بارش تگرگ، تشکیل مه و بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی قابل پیش بینی است.

رئیس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: احتمال روان آب محدود برای برخی نقاط شرق استان نیز وجود دارد.

وی گفت: از امروز تا شنبه هفته آتی روند تغییرات دما به طور محسوس و قابل ملاحظه کاهشی است به طوری که سرما و یخبندان شبانه تشدید می‌شود.

نخعی بیان کرد: در شبانه روز گذشته سربیشه با کمینه دمای منفی سه درجه سردترین و دهسلم با بیشینه دمای ۲۴ درجه گرمترین نقطه استان بود.

وی افزود: تغییرات دمایی در مرکز استان بین پنج و ۱۸ درجه به ثبت رسید و در شبانه‌روز گذشته دمای صفر و زیر صفر درجه در ایستگاه‌های سربیشه، قاین و درمیان ثبت شد.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی درباره ناپایداری جوی در این استان از امروز (پنجشنبه) تا صبح شنبه هشدار سطح زرد صادر کرد که بیانگر آگاهی و اقدام در صورت نیاز است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha