روسیه به استفاده اوکراین از پایگاه‌های هوایی ناتو پاسخ خواهد داد

تهران-ایرنا- رئیس هیات روسیه در مذاکرات امنیتی و کنترل تسلیحات در وین اعلام کرد درصورتی که اوکراین برای پرواز هواپیماهای غربی در اختیار خود، از پایگاه‌های هوایی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) استفاده کند، روسیه ناچار به اقدامات واکنشی خواهد شد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، کنستانتین گاوریلوف در نشست مجمع «سازمان امنیت و همکاری امنیت اروپا» (OSCE) در رابطه با مشارکت امنیتی اظهار داشت: توضیحاتی می‌شنویم مبنی بر اینکه در بحبوحه تخریب قابل توجه زیرساخت‌های فرودگاه اوکراین، ممکن است جنگنده‌های اف-۱۶ ارائه داده شده به کی‌یف، ماموریت‌های خود را از پایگاه های هوایی در لهستان، رومانی و اسلواکی انجام دهند.

به گفته این دیپلمات روس، مسکو این موضوع را «مشارکت این کشورها در جنگ تلقی خواهد کرد» که روسیه را مجبور می‌کند به «اقدامات واکنشی» روی آورد.

پس از آغاز جنگ اوکراین، آمریکا و کشورهای غربی تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند. ایالات متحده و دانمارک به طور فعال در آموزش خلبانان اوکراینی برای کار با اف-۱۶ نقش دارند.

کی‌یف از مدت‌ها قبل درخواست این جنگنده‌های پیشرفته را کرده بود تا به نیروی هوایی خود برتری نظامی دهد. از همین رو، هلند و دانمارک اولین کشورهایی بودند که با ارائه هواپیماهای جنگنده اف-۱۶ به اوکراین موافقت کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha