۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85321543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۱ زندانی در خراسان جنوبی آزاد شدند

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۸
کد خبر: 85321543
۲۱ زندانی در خراسان جنوبی آزاد شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: ۲۱ نفر از زندانیان جرایم غیرخشن و واجد شرایط، در بازدید مسئولان قضایی از زندان مرکزی و با دستور رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان آزاد شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل زندان‌های خراسان جنوبی، علی عبدی روز چهارشنبه افزود: قضات محاکم قضایی و دادستان‌های شهرستان‌های درمیان، خوسف، سربیشه و نهبندان به صورت چهره به چهره و نزدیک با زندانیان دیدار و به درخواست‌های قانونی آنها درخصوص عفو، تخفیف مجازات و آزادی به صورت جداگانه رسیدگی کردند.

وی با بیان اینکه به مناسبت شب یلدا و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) زندانیان واجد شرایط یک هفته مرخصی گرفته‌اند عنوان کرد: زندانیان با جرم‌های سرقت به مرخصی اعزام نخواهند شد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تعداد ۱۲۵ دوره آموزشی در سطح زندان‌های استان برگزار شده که امروز شاهد رشد ۴۲ درصد اشتغال اعم از کارگاهی و نشسته در زندان برای زندانیان هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان خراسان جنوبی در شاخص‌های قضایی رتبه‌های اول و دوم کشوری را دارد عنوان کرد: بیش از ۹۵ درصد زندانیان از دادرسی برخط استفاده کردند.

عبدی تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در زندان‌ها انجام شد استفاده از پابند الکترونیکی برای زندانیان فاقد سابقه و آبرومند است که اکنون ۵۱۱ زندانی از این زندان الکترونیکی دوران حبس خود را کنار خانواده می‌گذرانند.

وی با اشاره به اینکه چهار مورد احکام جایگزین حبس صادر شده که خروجی آن برای انجمن حمایت زندانیان استفاده شده است افزود: در پذیرش توبه، خراسان جنوبی در کشور رتبه اول را به خود اختصاص داده که تاکنون در پرونده‌های مطرح شده چهار نفر در این راستا از زندان آزاد شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha