کاظمی: بسکتبال و محشون با هم عجین بودند/ از شرایط فعلی خسته‌ایم!

تهران- ایرنا- ملی‌پوش بسکتبال ایران گفت: این رشته با زنده‌یاد محمود مشحون به افتخارات زیادی رسید اما کم‌لطفی‌ها و بی‌مهری‌هایی که به بسکتبال شد، ناراحت کننده است و حرف‌های‌ ما هم به جایی نمی‌رسد!

ارسلان کاظمی صبح پنجشنبه‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در واکنش به درگذشت محمود مشحون، رئیس اسبق فدراسیون بسکتبال اظهار کرد: زمانی که وارد بسکتبال شدم ریاست فدراسیون بر عهده محمود مشحون بود. مدیری که بزرگی و انسانیت را به همه نشان داد و عشق به ورزش و بسکتبال را به خوبی ترسیم کرد. من عقیده دارم انسان‌ها ۲ بار می‌میرند، یک بار روزی که از این دنیا می‌روند و روزی که نامشان فراموش می‌شود اما مشحون کسی است که هیچ وقت نامش فراموش نخواهد شد چون بسکتبال ایران با نام مشحون عجین شده و این یک عزت و افتخار است که نصیب هر کسی نمی‌شود و امیدوارم روزی که ما هم رفتیم، فراموش نشویم و از ما به نیکی یاد کنند.

وی ادامه داد: رفتار و کرداری که مشحون داشت را شاید نتوان در فرد دیگری دید. اگر یک ملی‌پوش به فدراسیون می‌رفت به هر دلیل مشحون او را پشت در نگه نمی‌داشت و خودش برای استقبال می‌آمد و با گشاده‌رویی از ما پذیرایی می‌کرد. ما برای محمود مشحون نه صرفا یک بازیکن بودیم بلکه همه ما را به چشم فرزندان خود می‌دید و می‌دانیم که برای بسکتبال و رشد و توسعه این رشته چه سختی‌هایی کشید. او فردی بود که برای بسکتبال و تیم ملی سنگ تمام گذاشت و اگر کاری داشتیم، بی‌هیچ منتی انجام می‌داد.

کاظمی: بسکتبال و محشون با هم عجین بودند/ از شرایط فعلی خسته‌ایم!

ملی‌پوش بسکتبال کشورمان در خصوص اینکه چرا بعد از مشحون بسکتبال افتخارات گذشته را تکرار نکرد، گفت: این یک واقعیت است که تیم‌های دیگر با سرمایه‌گذاری و پشتوانه‌سازی در بسکتبال هزینه بسیاری کرده و خودشان را بالا کشیدند. قانون جذب بازیکن خارجی در تیم‌های ملی هم باعث شد کشورهای آسیایی از بازیکنان خارجی استفاده کنند و اگر چنین نمی‌شد تیم‌های ایران و چین سالیان سال فینال آسیا را برگزار می‌کردند اما وقتی یک بازیکن خارجی برای یک تیم آسیایی ۴۰ امتیاز می‌آورد، چه باید کرد؟!

کاظمی گفت: همین الان کفپوش سالن آزادی را ببینید؛ این وضعیت زمین فدراسیون است! سالیان سال قرار بود در آزادی، کمپ و خانه بسکتبال ساخته شود اما نشد که نشد. مگر می‌شود یک رشته المپیکی مثل بسکتبال با آن همه افتخار آسیایی یک سالن استاندارد و به روز نداشته باشد؟ همه جای دنیا تماشاگر بسکتبال برای تماشای بازی تیم محبوب خود در کنار زمین و در کمترین فاصله مستقر شده و بازی را دنبال می‌کند اما در آزادی، هواداران را به طبق دوم می‌فرستیم چون جا نداریم.

وی اضافه کرد: وقتی این همه سال حرف زدیم و کسی گوش نکرد، یعنی بسکتبال برای کسی مهم نیست و این خسته کننده است. آن هم از وضعیت پخش مسابقات لیگ که نمی‌دانیم چرا و به چه دلیل مسابقات پخش نمی‌شود. سئوالات زیادی داریم که بی‌جواب مانده و این آزاردهنده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha