۲۴ آذر ۱۴۰۲، ۸:۴۰
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 85321366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چهار میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر سوخت در روستاهای لرستان توزیع شد

خرم‌آباد - ایرنا - مدیر تعاون روستایی لرستان گفت: چهار میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر نفت سفید و گازوییل در روستاها، مناطق سخت گذر و متصل نشده به شبکه گاز سراسری توزیع شد.

غلامعلی فتحی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا پیش از گازرسانی به روستاها ۴۰۰ فروشندگی سوخت در مناطق مختلف روستایی برای تحویل نفت سفید به روستاییان فعال بود که با گاز رسانی به این مناطق اکنون تعداد آنها به زیر ۱۰۰ واحد رسیده است.

وی بیان کرد: تا پیش از سال ۹۲ که هنوز روستاهای لرستان گازرسانی نشده بود، سالانه بیش از ۱۴۰ میلیون لیتر نفت سفید در این مناطق توزیع می شد اما این آمار در سه سال پیش به ۱۰ میلیون لیتر کاهش یافته است.

وی با اشاره به استقرار تانکرهای ۲۰ و ۳۰ هزار لیتری در هر یک از واحدهای فروشندگی سوخت در مناطق روستایی اضافه کرد: در مناطق سردسیری همچون الیگودرز و دلفان، سوخت مورد نیاز روستاییان قبل از فرارسیدن فصل سرما تامین شده تا روستاییان با مشکل مواجه نشوند.

مدیر تعاون روستایی لرستان درخصوص توزیع آرد بین روستاییان استان افزود: توزیع سهمیه آرد در روستاهای فاقد واحد نانوایی از طریق سامانه "ساپال" صورت می گیرد که در این سامانه اطلاعات خانوارها براساس کدملی و سکونت واقعی فرد در روستای مربوطه ثبت شده است.

فتحی با اشاره به اینکه مبنای توزیع آرد در روستاها اطلاعات و آمار دریافت شده از شبکه بهداشت و درمان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اتحادیه‌های تعاون روستایی است، ادامه داد: سرانه آرد بین روستاییان به ازای هر نفر هشت کیلوگرم در ماه تعیین شده و از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۳ هزار تن آرد خانه پزی بین روستاییان لرستان توزیع شده است.

وی تصریح کرد: سازمان تعاون روستایی علاوه بر توزیع آرد و سوخت میان روستاییان، توزیع نهاده های کشاورزی(کود و سموم)، خریدهای توافقی و تضمینی محصولات کشاورزی همچون گندم، کلزا و کاملینا را در دستور کار دارد و برای جلوگیری از متضرر شدن باغداران، محصولات باغی آنها را در غالب توافقی، حمایتی یا تضمینی خریداری می نماید و همچنین توزیع نهاده های دامی از قبیل جو و کنستانتره را برای روستاییان برعهده دارد.

به گفته فتحی از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۲۰۰ تن بذر اصلاح شده، ۶۲ هزار تن انواع نهاده های دامی و ۱۱ هزار و ۳۸۶ تن انواع سموم در بین روستاییان توزیع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha