۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۰۵
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85321091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۵ درصد دانش‌آموزان کشور باید سفیر سلامت باشند

اهواز - ایرنا - مدیر کل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۲۵ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور باید عضو برنامه سفیر سلامت باشند.

به گزارش ایرنا اعظم گودرزی روز چهارشنبه در گردهمایی معاونان تربیت بدنی آموزش و پرورش سراسر کشور به میزبانی خوزستان در محل این اداره کل در اهواز بیان کرد: یکی از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش، استفاده از تشکل‌های دانش‌آموزی سفیران سلامت برای ارتقای بهداشت و سلامت دانش‌آموزان و مدارس است.

وی افزود: با توجه به کمبود مربی سلامت در آموزش و پروش از ظرفیت سفیران سلامت به عنوان پیام‌آوران بهداشت و سلامت استفاده می‌شود.

گودرزی اظهار کرد: پارسال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز در کشور سفیر سلامت شدند که با آموزش این تعداد اتفاقات خوبی در حوزه سلامت دانش‌آموزی رقم خورد.

مدیر کل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: امسال چهار میلیون دانش‌آموز باید عضو برنامه سفیر سلامت شوند که آموزش‌های لازم را در ۱۶ جلسه فرا می‌گیرند و به ۱۰ گروه هم سن خود و خانواده‌ها منتقل کنند.

ایجاد اتاق بهداشت در مدارس کشور

وی یکی دیگر از برنامه‌های مهم وزارت آموزش و پرورش را ایجاد و تجهیز اتاق بهداشت مدارس کشور عنوان کرد و گفت: این اقدام به منظور ایجاد یک مکان ایمن و سالم برای رسیدگی به سلامت دانش‌آموزان ایجاد می‌شود که در سال تحصیلی گذشته ۸.۵ درصد در این بخش رشد حاصل شد و امسال نیز این اقدام دنبال می‌شود.

گودرزی با اشاره به یک طرح دانش‌آموزی دیگر بیان کرد: طرح دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) نیز با همکاری هلال احمر در حال اجرا است و هشت مهارت امدادی به دانش آموزان در قالب این طرح آموزش داده می‌شود.

هر مدرسه یک نهالستان

مدیر کل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح هر مدرسه یک نهالستان در کشور ادامه داد: این طرح در قالب یک تفاهم‌نامه بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت جهاد کشاورزی با تاکید مقام معظم رهبری برای گسترش فضای سبز عملیاتی شده است.

وی تصریح کرد: این طرح در قالب طرح کاشت یک میلیارد نهال کشور در مدارس اجرا می‌شود.

گودرزی در ادامه با اشاره به اضافه شدن رشته بهداشت مدارس از سال گذشته به دانشگاه‌های فرهنگیان اضافه کرد: سال گذشته ۳۲۰ دانشجو و امسال نیز ۴۲۰ نفر در این رشته جذب شدند.

مدیر کل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این رشته در ۱۴ استان کشور اضافه شده است بیان کرد: در خوزستان نیز جذب دانشجو در این رشته انجام شده و تحصیل دانشجویان در دانشگاه‌های علوم پزشکی همان استان انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا، خوزستان امروز چهارشنبه میزبان گردهمایی معاونان تربیت بدنی آموزش و پرورش سراسر کشور است.

۱۶۰ هزار سفیر سلامت در خوزستان وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha