۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85320933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشکل تولید نداریم؛ خرده فروشان توزیع مرغ باید ساماندهی شوند

ایلام - ایرنا - معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشارزی سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: خرده فروشان مرغ در استان باید توسط عاملان عمده توزیع و اتحادیه مرغ و ماهی مشخص و ساماندهی شوند.

"علی شکری" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور بهبود وضعیت بازار مرغ استان، اتحادیه مرغ و ماهی و عاملان عمده توزیع گوشت مرغ در استان مکلف شده اند تا همه خرده فروشان را شناسایی و فهرست کاملی را در این خصوص تهیه کنند.

وی افزود: یکی از نابسامانی های بازار مرغ در استان، روند توزیع مرغ در بین خرده فروشان است که باید این موضوع رسیدگی و ساماندهی شود.

شکری ادامه داد: باید هر خرده فروش از یک عامل توزیع مشخص مرغ سهمیه خود را دریافت کند در حالی که خرده فروشان همزمان از چندین عامل عمده توزیع مرغ دریافت می کنند که باید این مساله مورد بازنگری قرار بگیرد.

مشکل تولید نداریم؛ خرده فروشان توزیع مرغ باید ساماندهی شوند

قیمت مرغ در ایلام ارزانتر از استان های همجوار است

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشارزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: دریافت مرغ توسط خرده فروشان از چندین عامل عمده توزیع باعث تداخل آماری می شود.

شکری یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات حوزه مرغ در استان ایلام، ارزان بودن قیمت تمام شده مرغ نسبت به استان های همجوار است که این موضوع موجب نارضایتی مرغداران استان شده است.

شکری با بیان اینکه مرغ به اندازه کافی در استان وجود دارد، اضافه کرد: باتوجه به قیمت مناسب آن نسبت به گوشت قرمز، بیشتر مردم متمایل به خرید و مصرف مرغ هستند.

وی گفت: روزانه ۴۰ تن مرغ در بازارهای مصرف استان توزیع می شود و بازرسان و ناظرانی از سوی سازمان جهادکشاورزی و تعزیرات حکومتی بر روند توزیع و فروش مرغ در استان نظارت می کنند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشارزی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام در مورد آخرین قیمت تعیین شده مرغ هم توضیح داد: قیمت مرغ درب کشتارگاه ۸۱۰ هزار ریال و برای مصرف کننده ۸۶۰ هزار ریال تعیین شده است که ۶۰۰ هزار ریال از این میزان برای مرغدار و ۲۰۰ هزار ریال نیز هزینه کشتار و بسته بندی و .. است.

مشکل تولید نداریم؛ خرده فروشان توزیع مرغ باید ساماندهی شوند

کمبود گوشت مرغ در استان ایلام وجود ندارد

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام نیز در این خصوص اظهار کرد: مشکل کمبود مرغ در استان رفع شد و روزانه بیش از ۲۰ تا ۲۵ تن مرغ توسط کشتارگاه مرغ استان وارد بازار می‌شود.

"حشمت عزیزان" با بیان اینکه مشکل کمبود مرغ در استان رفع شده و اکنون در کشتارگاه مرغ مشکل تولید وجود ندارد، افزود: اختلاف قیمت در استان‌های همجوار عامل اصلی این بی نظمی و عدم عرضه در بازار استان شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام یادآور شد: قیمت مرغ در استان‌های همجوار قیمتی بالاتر از استان ایلام بوده که این موضوع، انگیزه‌ای ایجاد کرده تا گاهاً از مرغداری‌های استان و یا در سیستم توزیع، محموله‌هایی را از استان خارج و در سایر استان‌ها عرضه و از توزیع به کشتارگاه خودداری کنند.

عزیزان در ادامه با تاکید بر ضرورت نظارت بر توزیع و عرضه گوشت مرغ در سطح بازار، ابراز کرد: روزانه گروه های بازرسی جهاد کشاورزی از مراکز عرضه و فروش گوشت مرغ بازدید و بازرسی می کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف، برخورد قاطع با متخلفان در دستور کار قرار دارد.

مشکل تولید نداریم؛ خرده فروشان توزیع مرغ باید ساماندهی شوند

به گزارش ایرنا، استان ایلام دارای ۳۸۴ واحد مرغداری است که ۷.۵ میلیون قطعه جوجه در هر دوره و سالانه ۳۰ میلیون قطعه جوجه در این واحدها، پرورش می یابد.

چهار واحد تولیدی مرغ با ظرفیت‌های ۲۰ هزار و ۵۰ هزار قطعه در استان ایلام وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha