کاهش محسوس دما و آغاز بارش برف در برخی شهرهای آذربایجان‌شرقی

تبریز- ایرنا - رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: از امروز با ورود جبهه سرد به جو استان، دما به صورت محسوس کاهش یافته و بارش برف در برخی شهرهای استان آغاز شده است.

«محمد امیدفر» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه دمای هوا بین پنج تا ۱۰ درجه سانتی گراد در شهرهای استان کاهش می یابد، افزود: بر اساس گزارش های مردمی و ایستگاه های هواشناسی، هم اکنون بارش برف در هریس، چاراویماق، ورززقان، بستان آباد، سراب و اهر آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه بارش ها در استان امروز شدت می گیرد، اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا از حد نرمال در برخی شهرهای استان، بارش در این شهرها به صورت باران و در نواحی سردسیر و کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: به دنبال افزایش بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر، وزش باد گاهی به نسبت شدید، اختلال در تردد جاده ای و کولاک برف و یخبندان در نواحی سردسیر وجود دارد بر این اساس مردم باید از رفتن به حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع و کوهستانی پرهیز کنند.

امیدفر، ادامه داد: از امشب، از شدت فعالیت سامانه بارشی کاسته می شود و از عصر فردا با خروج این سامانه از جو آذربایجان شرقی، جوی پایدار در استان حاکم می شود.

کاهش محسوس دما با آغاز بارش برف در برخی شهرهای آذربایجان‌شرقی

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته هریس با دمای صفر درجه و ملکان و عجبشیر با دمای هشت درجه سانتی گراد به ترتیب سردترین و گرمترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در این بازه زمانی در گرمترین زمان به ۹ درجه و در سردترین زمان به هفت درجه سانتی گراد رسید.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک بوده ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر بادهای سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و ربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha