۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85320853
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲هزار تن عسل کنار در استان بوشهر برداشت شد

۲۲ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85320853
۲هزار تن عسل کنار در استان بوشهر برداشت شد

بوشهر- ایرنا- معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: در آبان‌ماه امسال ۲ هزار تن عسل پرورشی از سطح ۵۰هزار هکتار مزارع درخت کنار در این استان برداشت و روانه بازار شد.

به گزارش ایرنا " افشین قطبی " روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: هر ساله از اواسط شهریورماه زنبورداران کندوهای خود را از مناطق ییلاقی و سردسیر کشور به سمت مناطق کنار خیز استان بوشهر جهت تولید و برداشت عسل کنار انتقال می‌دهند.

وی افزود: در این مقطع زمانی علاوه بر زنبورداران استان، بیش از هزار زنبوردار مهاجر از نقاط مختلف کشور، نیز با همین انگیزه به استان کوچ کرده و در مناطق کنار خیز مستقر می‌شوند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: از مجموع عسل تولیدی آبان‌ماه در این استان ۷۰۰ تن مربوط به زنبورداران بومی است.

وی اضافه کرد: بخشی از عسل تولیدی در استان بوشهر برای مصرف داخلی به مناطق مختلف ارسال و بخشی نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر می شود.

قطبی بااشاره به اینکه استان بوشهر قطب تولید عسل کنار کشور محسوب می‌شود گفت: تشکل‌های زنبورداران این استان با همکاری وزارت صمت موفق به ثبت نشان جغرافیایی عسل کنار با نام GI ۱۴۳ بنام استان بوشهر شده اند.

وی تصریح کرد: عسل کنار با عطر و طعم و کیفیت منحصربه‌فرد و همچنین خواص دارویی و درمانی جزو برترین عسل‌های کشور با بازارپسندی مطلوب است.

قطبی گفت: علاوه بر عسل کنار زنبورداران استان عسل چند گیاه را در بهار برداشت می‌کنند و با گرم شدن هوا در خردادماه به مناطق ییلاقی کوچ کرده و در آنجا نیز عسل تابستانه برداشت می‌کنند که درمجموع عسل برداشتی زنبورداران استان بیش از یکهزار و ۴۵۵ تن در سال ۱۴۰۲ بوده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha