نگاه‌های خیره اما مثبت به مهم‌ترین وعده دولت در بابل +فیلم

ساری - ایرنا - بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل به عنوان یکی از مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به مازندران با آغاز عملیات اجرایی آن از ۲۸ خرداد سال جاری اکنون با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی به نیمه راه رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل که یک مطالبه، بیش از ۵۰ ساله بود در سفر هیات دولت به مازندران به عنوان یکی از مصوبات سفر گنجانده و عملیات اجرایی بازسازی از اواخر خردادماه سال جاری آغاز شد.

بعد از گذشت پنج ماه بازسازی چمن این ورزشگاه که به گفته مسوولان در شمال کشور بی نظیر خواهد بود به نیمه راه رسید. بازسازی چمن این ورزشگاه که با خاک برداری ۴۰ سانتی چمن طبیعی قبلی آغاز شد در سه لایه ۲۰ سانتی متری و در مجموع ۶۰ سانتی متری زیرسازی انجام شد.

این مقدار خاک برداری و زیر سازی در این ورزشگاه کار بزرگی بود، و با توجه به اینکه این ورزشگاه در منطقه چاله زمین بابل واقع شده است و خروجی آب از این زمین فوتبال با مشکل انجام می شد، زیرسازی و ارتفاع ۶۰ سانتی برای این زمین چمن یک ضرورت اساسی بود.

به گفته مسوولان امر کانالهای زهکشی، نصب عایق های حرفه ای که در زمین فوتبال شمال بی نظیر است، نصب لوله های زهکشی شده، و در نهایت با سنگ ریزه های در ابعاد هشت تا ۱۲ میلی متر شن ریزی انجام گرفت.

با توجه به اینکه این زمین ورزشی در یک گودال بزرگ احداث شده است هدایت آبهای حاصل از زهکشی کار بسیار مهمی بود که انجام شد.

خریداری ۳۰ هزار متر لوله گرمایش برای کف زمین که در مراحل بعدی این حجم بزرگ لوله گذاری انجام خواهد شد.

علاوه بر کارهای انجام شده اقداماتی چون لوله کشی آبیاری تحت فشار، نصب لوله های گرمایش کف زمین، یک لایه شن ریزی روی لوله ها ی گرمایش و در نهایت پخش کردن خاک پیت ماس که مخصوص کاشت چمن است در این ورزشگاه باید در ادامه روند بازسازی انجام شود.

چاه مخزن برای آبیاری و تاسیسات آن از جمله طرح های زیر ساختی مهم برای بازسازی چمن این ورزشگاه است که باید انجام شود.

نگاه‌های خیره اما مثبت به مهم‌ترین وعده دولت در بابل +فیلم

برای این طرح دولت تا کنون ۱۲۰ میلیارد ریال هزینه کرده است و برای تکمیل نهایی به ۳۶۰ میلیارد ریال دیگر نیاز است. که اگر این اعتبار تامین شود این طرح مهم زیر ساختی ورزش مازندران در اردیبهشت سال آینده تکمیل خواهد شد.

با توجه به خانه بدوشی تیم فوتبال دریای کاسپین بابل به عنوان تنها نماینده مازندران در لیگ دسته اول کشور و شرایط بحرانی این تیم در انتهای جدول هواداران فوتبال چشم انتظار تکمیل هر چه زودتر این طرح هستند.

دریای کاسپین بابل در فصل جاری با انجام ۱۵ بازی موفق به کسب یک برد شد و با هشت مساوی و شش باخت در رده ۱۶ جدول قرار دارد. این تیم فوتبال که به خاطر بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل بازی های داخل خانه خود را در شهرستان سیمرغ برگزار می کند این روزها حال و روز خوشی ندارد.

نگاه‌های خیره اما مثبت به مهم‌ترین وعده دولت در بابل +فیلم

چشم هواداران به هفت تیر

یکی از هواداران تیم فوتبال دریای کاسپین بابل در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل یک مطالبه چندین ساله بود که در حال انجام است.

مهدی لطیفی با بیان اینکه هوادارن فوتبال برای افتتاح چمن این زمین ورزشی لحظه شماری می کنند، بیان داشت: بدون تردید اگر دریای کاسپین بابل به جای بازی در زمین فوتبال شهرستان سیمرغ در هفت تیر ببال بازی می کرد شرایط این تیم خیلی بهتر از زمان فعلی بود.

وی با بیان این مطلب که بازسازی چمن هفت تیر یک کار ارزشمندی است که در حال انجام است، بیان داشت: تقاضای ما از مسوولان آن است که روند تکمیل این بازسازی که به خوبی پیش می رود متوقف نشود.

این هوادر بابلی فوتبال با ذکر این مطلب که تیم دسته اولی دریای کاسپین بابل که در حال حاضر با ۱۱ امتیاز در رده ۱۶ جدول قرار دارد، افزود: شکوه بی نظیر هوادار فوتبال در ورزشگاه هفت تیر بابل بدون تردید شرایط دریای کاسپین را در جدول بهتر خواهد کرد.

لطیفی اظهار داشت: دریای کاسپین بابل در فصل جاری فقط یک برد کسب کرد و این نتایج ضعیف برای ما آزار دهنده است و ما چشم امتظار تکمیل هرچه زودتر این ورزشگاه هستیم.

نگاه‌های خیره اما مثبت به مهم‌ترین وعده دولت در بابل +فیلم

طرح در حال تکمیل

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل گفت: روند تکمیل بازسازی چمن ورزشگاه هفت تیر بابل بدون وقفه و بر اساس زمانبندی تعیین شده در حال انجام است.

لیلا عرب اظهار داشت: تمامی مراحل بازسازی چمن این ورزشگاه که مطالبه چندین ساله اهالی فوتبال بود با حساسیت و دقت بسیار بالا در حال انجام است.

وی با بیان این مطلب که ۵۰ درصد بازسازی چمن انجام شده است بیان داشت: بخش های مهم و حساس این بازسازی با دقت بسیار بالا انجام خواهد شد.

رئیس اداره ورزش و جوانان بابل با ذکر این که تا کنون ۱۲۰ میلیارد ریال برای این ورزشگاه سرمایه گذاری شده است بیان داشت: برای تکمیل نهایی این طرح ورزشی مهم استان به ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیازمند هسیتم.

وی بیان کرد: در صورت تامین اعتبار چمن ورزشگاه هفت تیر بابل در اردیبهشت سال آینده تکمیل خواهد شد.

این مقام مسوول تصریح کرد: تکمیل این طرح یک مطالبه جدی اهالی فوتبال بابل است که به صورت روزانه روند تکمیل طرح را رصد می کنند تا هر چه زودترتیم فوتبال دریای کاسپین بابل بتواند بازی های خانگی خود را در این ورزشگاه برگزار کند.

به گزارش ایرنا، ورزشگاه هفت تیر هنگام آغاز طرح توسعه گام نخست چهار هزار صندلی داشت که در این طرح ۲ هزار صندلی به آن اضافه شد تا بتواند فضای بیشتری برای فوتبال دوستان بزرگ ترین شهرستان مازندران فراهم کند.

این طرح طبق گفته مسوولان وقت ۶ میلیارد ریال هزینه داشت که ۲ هزار متر مربع فضا برای نصب صندلی های جدید، اتاق رختکن بازیکنان مهمان و میزبان، اتاق مربی، اتاق داوران و ناظر فدراسیون در ضلع غربی اضافه شد.

براساس برنامه ریزی انجام شده قرار بود طرح توسعه و تجهیز گام دوم به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع در ضلع شمالی ورزشگاه اجرایی شود تا بتواند تعداد صندلی های آن را به ۱۰ هزار عدد برساند.

گام دوم در ظاهر به سرانجامی نرسید و به همین دلیل ورزشگاه شهدای هفت تیر بابل که در سال‌های نه چندان دور با بازی تیم های خونه به خونه مازندران و دریای کاسپین روزهای شادی را برای بابلی ها به ارمغان می آورد به علت شرایط نامساعد زمین و فقدان امکانات حداقلی از نظر سازمان لیگ، اجازه برگزاری بازی‌های تیم فوتبال دسته یکی را نداشت.

نگاه‌های خیره اما مثبت به مهم‌ترین وعده دولت در بابل +فیلم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha