حوادث مهم هرمزگان در ۲۴ ساعتی که گذشت

بندرعباس - ایرنا - هرمزگان از ساعت ۱۲ روز دوشنبه تا ساعت ۱۲ ظهر سه‌شنبه ۲۱ آذر حوادث مهمی را پشت سر گذاشت که توسط مدیران بخش‌های مختلف و مرتبط مدیریت شد اما باید گفت که اطلاع رسانی دیرهنگام، زخمِ همیشه تازه این استان در حوزه حوادث است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، در نخستین رویداد، خط انتقال آب از آبشیرینکن یکصدهزارمتر مکعبی دچار شکستگی شد که به دنبال آن، شرکت آب و فاضلاب هرمزگان بلافاصله اطلاعیه ای منتشر کرد و ضمن اعلام حادثه و دلیل افت فشار ناگهانی در بندرعباس، از شهروندان خواست برای ۲۴ ساعت نهایت صرفه جویی در مصرف آب را داشته باشند.

هم‌زمان گروه‌های عملیاتی به محل شکستگی لوله در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس اعزام شدند و کار تعمیر و ترمیم ضربتی خط را آغاز کردند.

تا زمان تنظیم و انتشار این گزارش، همچنان تخلیه حجم زیاد آب توسط پمپ ها و کف کش ها در جریان است که پیش از تخلیه کامل آب، امکان جوشکاری و لوله گذاری مجدد وجود ندارد و انتظار می رود ترمیم کامل تا آخرین ساعات سه شنبه ادامه داشته باشد.

شامگاه دوشنبه خبر گریختن تعدادی از معتادان کمپ ترک اعتیاد ایسین در ۲۴ کیلومتری بندرعباس در فضای مجازی و برخی رسانه های محلی منتشر شد که علاوه بر بهزیستی، دستگاه های انتظامی، امنیتی و قضایی را به خود مشغول کرد.

یک مقام مسئول در فرمانداری بندرعباس ظهر سه‌شنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تعدادی از معتادان، امروز از سطح شهر جمع‌آوری شده و به کمپ ترک اعتیاد ایسین منتقل شده اند.

اما در غرب استان ۲ حادثه پیاپی مسئولان و عوامل اجرایی شهرستان پارسیان را تا صبح بیدار نگاه داشت.

در نخستین حادثه واژگونی تانکر حامل قیر در ۸۵ کیلومتری پارسیان ۲ کشته بر جا گذاشت و با توجه به ریختن حجم زیادی از قیر به عنوان یک ماده خطرناک و قابل اشتعال بر این جاده مهم، تلاش زیادی برای ایمن‌سازی و بازگشایی مسیر انجام شد.

در یک حادثه دیگر، یک منزل مسکونی در بستانوی پارسیان دچار آتش‌سوزی شد که بنابر اظهار منابع محلی انباشت (دپو) سوخت در خانه عامل آتش‌سوزی و درنهایت انفجار مهیبی شد که تصاویری از آن در فضای مجازی منتشر شد و برخی رسانه ها نیز به اشتباه محل حادثه را روستای بوستانوی بندرعباس اعلام کردند.

این حادثه نیز هرچند با توجه به شدت آتش و انفجار خسارت مالی قابل توجهی بر جا گذاشت اما به گفته مسئولان ستاد مدیریت بحران شهرستان پارسیان با تلاش ماموران ایستگاه آتش نشانی دشتی و دیگر ایستگاه های نزدیک و همکاری سایر نهادها، آتش در ساعات پایانی شامگاه دوشنبه مهار شد.

تعدد حوادث که در هرمزگان کم سابقه هم نیست از یک سو سختی کار مسئولان و عوامل اجرایی و عملیاتی در رده های مختلف را نشان می دهد و از سوی دیگر نبود فرآیندهای سریع اطلاع رسانی و سردرگمی ها را به رخ می کشد که طی ۲۴ ساعت گذشته این موضوع بار دیگر حاشیه هایی را به همراه داشت که اهمیت آن از اصل حوادث کمتر نبود.

این موضوع را از آدرس اشتباهی در محل یک آتش‌سوزی تا آمارهای ضد و نقیض از تعداد معتادان و شرایط فرار آنان و شاخ و برگ‌های ماجرا در فضای مجازی می توان ردیابی کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha