هشدار سیلاب در خراسان‌شمالی؛ مردم از حریم رودخانه‌ها فاصله بگیرند

بجنورد-ایرنا- شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی نسبت به سیلابی شدن مسیل‌ها، در اطلاعیه ای اعلام کرد که مردم از حریم رودخانه ها فاصله بگیرند.

به گزارش ایرنا، شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که طبق پیش بینی هواشناسی در 48 ساعت آینده (سه‌شنبه تا پنجشنبه) در استان احتمال بارش های ناگهانی و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل‌ها وجود دارد و توصیه می‌شود مردم از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس گزارش هواشناسی؛ فعالیت این سامانه بارش زا در روزهای آتی با مخاطره رگبار باران، احتمال روان آب، سیلابی شدن مسیل ها، بالاآمدگی آب و طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، صاعقه، برف و کولاک در ارتفاعات، کاهش محسوس دما و اختلال در فعالیت های عمرانی همراه است.

شرکت آب منطقه ای خراسان شمالی می افزاید: احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد، بنابراین ضروری است مردم برای حفظ جان خویش و عزیزانشان از بستر و حریم رودخانه ها فاصله گیرند.

استان خراسان شمالی، بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ کیلومتر رودخانه و مسیل دارد که ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر آن رودخانه ها و مسیل های مهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha