۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 1014
کد خبر: 85320050
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

اقدام خودجوش همیاران طبیعت طالقان / جمع آوری بذور گیاهان برای ذخیره سازی

کرج - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طالقان اعلام کرد: همیاران طبیعت این شهرستان در اقدامی خودجوش بذور برخی گیاهان بومی را برای ذخیره سازی ژنتیکی جمع و در اختیار اداره منابع طبیعی منطقه قرار دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همایون اسماعیلی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود : براین اساس ۴۰ کیسه بذر گیاه بومی ریواس توسط همیاران طبیعت شهرستان طالقان جمع و برای نگهداری و ذخیره سازی در اختیار اداره منابع طبیعی قرار دادند.

وی با اشاره به مشارکت بی سابقه جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد و همیاران طبیعت در جمع آوری و اهدای بذر به منابع طبیعی و مشارکت در امر بذرپاشی، اظهار کرد: جمع آوری بذور گیاهان بومی نشان دهنده افزایش همکاری ها و تعامل بین مردم و دستگاه های دولتی در جهت حفظ منابع طبیعی این شهرستان است.

وی گفت: برگزاری کلاس های آموزشی و ترویجی در سطح این شهرستان سبب شده میزان تقاضای عموم مردم، دانش آموزان و نیز کارمندان دستگاه های اجرایی جهت ثبت نام در طرح همیاران طبیعت افزایش چشمگیری داشته باشد.

اسماعیلی اضافه کرد: در عملیات های اصلاحی مانند بذرپاشی نیز می توان از مشارکت حداکثری مردم بهره برد و این مهم محقق نمی گردد مگر با شناخت صحیح مردم از اصل حفظ، احیا مراتع، که شامل درک، نیاز سنجی و انتخاب گزینه مناسب در جهت احیا و اصلاح مراتع است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان طالقان تصریح کرد: تخریب مراتع توسط چرای بی رویه ناشی از دام مازاد و چرای خارج از فصل این اداره را بر آن داشت تا با اتکا به امر آموزش زمینه تبدیل منابع طبیعی به فرهنگ عمومی فراهم شود که این مهم با تدابیری نظیر اهدای بذر و کمک جوامع محلی به بذرپاشی به آن جامه عمل پوشیده شده است که شاهد کاهش فشار به مراتع و احیاء آن در سال های اخیر بوده ایم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha