۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85320034
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

میانگین چغندرقند تولیدی مهاباد ۱۰ تن در هکتار افزایش یافت

مهاباد- ایرنا- مدیر جهادکشاورزی مهاباد گفت: امسال با افزایش ۱۰ تنی میانگین عملکرد تولید در هر هکتار، بیش از ۸۰ هزار تن چغندرقند از مزارع این شهرستان برداشت شد.

صلاح الدین حقگوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: باتوجه به دستورالعمل های اصلاح الگوی کشت در حوضه دریاچه ارومیه امسال سطح زیر کشت چغندرقند حدود ۴۰۰ هکتار کاهش یافته بود.

وی اضافه کرد: امسال از سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار بیش از ۸۰ هزار تن چغندرقند برداشت و تحویل کارخانه های قند در آذربایجان غربی شد که این میزان سال گذشته در سطح هزار و ۸۰۰ هکتار، حدود ۸۵ هزار تن بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی مهاباد بیان کرد: طی سال‌های اخیر و در راستای سیاست های ستاد احیای دریاچه ارومیه، سطح زیر کشت چغندرقند از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار به هزار و ۴۰۰ هکتار در سال جاری رسیده است.

حقگوی با اشاره به عدم انجام کشت نشایی چغندرقند در سال زراعی گذشته اضافه کرد: استفاده از نوار تیپ و روش کشت ۴۰ در ۶۰ با هدف جلوگیری از هدررفت آب و استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار قرار گرفته بود.

وی اضافه کرد: با تصویب دولت امسال این محصول با نرخ تضمینی هر کیلوگرم حدود ۲۸ هزار ریال (۲ هزار و ۸۰۰ تومان) با عیار ۱۶ از کشاورزان خریداری می‌شود که نسبت به سال گذشته برای هر کیلوگرم افزایش ۸۰ درصدی را نشان می دهد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد زراعی و باغی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha