لارستان فارس، مهیای میزبانی دیدار تیم های ملی فوتسال ایران و روسیه 
آرشیوی بازی قبلی ایران و روسیه در اصفهان

لارستان -ایرنا- شهرستان لارستان از توابع استان فارس با آمادگی  کامل مهیای  میزبانی  از ۲ دیدار بین تیم های ملی فوتسال ایران و روسیه در هفته آینده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بیستم مهر ماه سال جاری بود که کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان در مراسم افتتاحیه مجموعه ورزشی طوبی در شهرستان لارستان اعلام کرد:‌ این مجموعه ورزشی یکی از مجموعه های کم نظیر ایران است از این رو لارستان میزبان ۲ بازی دوستانه بین تیم‌های ملی فوتسال ایران و روسیه است تا لارستانی ها در تدارک خوبی برای این میزبانی که قرار است روزهای تاریخ ۲۷ و ۲۸ آذرماه سال جاری برگزار شود، باشند.

میزبانی بازی بین المللی برای نخستین بار در یک شهرستان فارس

این برای نخستین بار است که یک شهرستان در استان فارس میزبان بازی خارجی است و به نظر می رسد لاری ها اگر در این میزبانی موفق شوند باید منتظر رویداد های دیگر بین المللی در این منطقه باشیم، هر چند شهر ستان لارستان ظرفیت های خوبی در زمینه ورزش به ویژه در رشته پینگ پنگ دارد.

بر اساس این گزارش، فروش بلیت این بازی به صورت مجازی از طریق سایت Lartik.ir انجام خواهد شد و از امروز ۲۱ آذرماه به مبلغ یک میلیون ۵۰۰ هزار ریال در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

لارستان فارس، مهیای میزبانی دیدار تیم های ملی فوتسال ایران و روسیه 
بازی گذشته ایران و روسیه

میزبانی خوب می تواند شروعی برای احیای دیگر ظرفیت ها باشد

فرماندار ویژه لارستان روز سه شنبه در نشست خبری این مسابقه گفت: نخستین بار است که یک شهرستان غیر از مرکز استان میزبان مسابقه ای در چنین سطحی است و این امر نشان از ظرفیت بالای لارستان دارد.

داریوش دهقان ادامه داد:‌ جلسات متعددی در شورای تامین برگزار شده و امنیت کامل در شهرستان و منطقه همچون گذشته برقرار است.

وی به اثر گذاری این مسابقه اشاره کرد و گفت: میزبانی بسیار خوب از این رویداد می تواند شروعی برای احیای دیگر ظرفیت های شهرستان باشد و می کوشیم میزبان شایسته ای باشیم .

لارستان در ورزش افتخارات زیادی دارد

رئیس اداره ورزش و جوانان لارستان هم گفت: رویکرد اداره ورزش و جوانان لارستان سوق دادن به سمت ورزش قهرمانی، همگانی و علمی کردن ورزش است و تاکنون ۲۵ ورزشکار از این شهرستان به عضویت تیم ملی در رشته های مختلف در آمده اند.

محمد حسین طیبی افزود:‌ در چند سال گذشته این شهرستان میزبان مسابقاتی در سطح استانی و ملی در رشته هایی همچون شنا، پینگ پنگ، تنیس ، بدمینتون و هندبال بوده و هم اینک هم میزبان ۲ بازی بین تیم های ملی فوتسال ایران و روسیه هستیم.

لارستان فارس، مهیای میزبانی دیدار تیم های ملی فوتسال ایران و روسیه 
مجتمع ورزشی طوبی لارستان

بازی ایران روسیه نقطه عطفی در صنعت گردشگری

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لارستان هم در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت :‌باتوجه به بین المللی بودن این مسابقه،‌ می تواند نقطه عطفی در امر گردشگری برای منطقه لارستان باشد.

محمد ابراهیم کیان ادامه داد:‌ لارستان جاذبه های گردشگری زیادی همچون بازار قیصریه با معماری جذاب و منحصر به فرد، مجموعه باغ نشاط و حمام نشاط، قلعه اژدها، کاروان سرا های شاه عباسی، بقاع متبرکه، غار های نمکی و غار باستانی بُنوو، آبگرم دارای خاصیت درمانی، انواع آب انبار و دهان شیر،‌ دارد.

وی اضافه کرد:‌ سفالگری، حصیر بافی بابرگ نخل، سُپ بافی، خوس دوزی و طلا سازی از هنرهای دستی این شهر ستان است و مسقطی لاری هم از شیرینی هایی است که شهرت بین المللی دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن، تجارت لارستان هم به ایرنا گفت: بازی فوتسال بین تیم های ملی ایران و روسیه در این شهرستان فراتر از یک رویداد ورزشی است و می تواند ابعاد مختلفی در زمینه اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی داشته باشد.

علی‌محمدابراهیمی زاده افزود:‌ زیرساخت لازم همچون فرودگاه، هتل و رستوران برای ورود و پذیرایی از میهمانان در شهرستان مهیا شده است.

وی اضافه کرد: حضور بازیکنان، مربیان، داوران و سایر عوامل اجرایی این مسابقه در لارستان می تواند فرصت خوبی برای بازاریابی محصولات تولیدی این منطقه که در شهرک های صنعتی این شهرستان فعال هستند،‌باشد.

به گزارش ایرنا،‌ دیدار نخست بازی دوستانه بین تیم های ملی فوتسال ایران و روسیه روز ۲۷ آذر ماه در ساعت ۱۹ در سالن ورزشی مجتمع طوبی لارستان برگزار می شود و بازی دوم این ۲ تیم هم ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه روز ۲۸ آذرماه است.

لارستان فارس، مهیای میزبانی دیدار تیم های ملی فوتسال ایران و روسیه 
بازی ایران و روسیه در اصفهان

اسامی بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای بازی با روسیه

وحید شمسایی سر مربی تیم ملی فوتسال ایران برای دوبازی با روسیه ۲۲ بازیکن را به اردوی تیم ملی فراخواند.

باقر محمدی، سعید مومنی، علی نیکنام، محمدحسین درخشانی، علیرضا رفیعی‌پور، محمدرضا سنگ‌سفیدی، علی‌اصغر حسن‌زاده، علی اکرمی، مجتبی پارساپور،‌ مهدی کریمی، بهروز عظیمی،‌ امیرجهان، بهزاد شیخ‌احمدی، سجاد یوسف‌خواه،‌ مرتضی عزتی، امیرحسین داودی،‌ مهدی دهقان‌نژاد،‌ حمید قهرمانی،‌مسعود یوسف، مسلم اولادقبا، سالار آقاپور و سعیداحمد عباسی بازیکنان تیم ملی فوتسال ایران برای دو بازی با تیم روسیه تشکیل می دهند.

آخرین باری که تیم های ملی فوتسال ایران و روسیه مقابل یکدیگر قرار گرفتند مربوط به سال ۹۶ است در فینال بازی های چهار جانبه اصفهان است که در این بازی تیم ملی فوتسال ایران با نتیجه چهار بر صفر تیم ملی روسیه را شکست داد و قهرمان شد و روسیه هم به عنوان دومی دست یافت.

شهرستان لارستان در فاصله ۳۴۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha