احتمالا شما نیز هنگام رزرو هتل اطلس مشهد علی بابا یا هر هتل دیگر بارها و بارها نام روم سرویس یا خدمات خانه داری را در لیست امکانات هتل مشاهده کردهاید. اصولا روم سرویس چسست و چه وظایفی در سرویس روزانه بر عهده پرسنل هتل خواهد بود؟ اگر شما نیز اطلاعات کافی از این نوع خدمات در هتل ندارید، با ما همراه شوید تا به طور جامعی به این سوال پاسخ دهیم.
روم سرویس چیست؟
همان طور که میدانید روم در زبان انگلیسی به معنای اتاق است. بنابراین روم سرویس به معنای خدماتی است که در داخل اتاق ارائه خواهد شد. روم سرویس را میتوان زیر مجموعهای از دپارتمان غذا و نوشیدنی در هتلهای لوکس (معمولا سه ستاره به بالا) دانست.
هتلهایی که خدمات روم سرویس دارند، به مسافران این امکان را میدهند که غذا یا نوشیدنی سفارش داده و پرسنل هتل آن را برای سرو کردن به اتاق بیاورند. همان طور که در بالاتر نیز اشاره شد، این خدمات معمولا مخصوص هتلهای سه ستاره به بالا است. بنابراین اگر شما یک مهمان خانه یا هتل دو ستاره رزرو کرده باشید، معمولا خدمات روم سرویس به شما ارائه نخواهد شد.
نکته قابل ذکر دیگر آن که برخی از هتلها خدمات روم سرویس خود را به صورت 24 ساعته ارائه میکنند و شما میتوانید در هر زمان از شبانه روز نوشیدنی یا خوراکی مورد نظرتان را سفارش دهید. از طرف دیگر با توجه به راحتی سرو خوراکی در روم سرویس، قیمت غذا و خوراکی در خدمانت روم سرویس از سرو آن در رستوران یا کافی شاپ گرانتر خواهد بود.
انواع روم سرویس ها
روم سرویسها در هتلها معمولا دارای سه حالت زیر هستند:
متمرکز
غیر متمرکز
سیار
روم سرویس متمرکز
در هتلهایی که روم سرویس متمرکز دارند، یک تیم منسجم و همیشگی از آشپزان برای طبخ و آماده سازی سفارشهای روم سرویس در آشپزخانه حضور دارند. این تیم در هر زمان از شبانه روز سفارشهای مشتریان را در کوتاهترین زمان ممکن آماده کرده و پرسنل آن را به اتاق مهمان میبرند. معمولا تهیه و ارائه غذا در این حالت بسیار گرانتر از حالتهای دیگر خواهد بود.
روم سرویس غیر متمرکز
در برخی از هتلهای بزرگ انبارها و آشپزخانههایی به صورت جداگانه از آشپزخانه و انبار اصلی در نظر گرفته میشود. در زمان درخواست مهمانان برای روم سرویس از این انبارها و رستورانها استفاده میشود. طبخ غذا و تحویل سفارش در روم سرویسهای غیر متمرکز معمولا زمان بیشتری طول کشیده اما کیفیت بالاتری دارد.
روم سرویس سیار
این روم سرویس در هتلهای بزرگ که سوئیتها و واحدهای اقامتی آن با یکدیگر بسیار فاصله دارند، مورد استفاده قرار میگیرد. در این روم سرویس سفارشهای مشتریان توسط ماشین و معمولا ون به دست مشتری میرسد.
روم سرویس شامل چه خدماتی میشود؟
خدمات روم سرویس هیچ قانون مشخص و استانداردی ندارد. برای مثال شرایط روم سرویس بعد از رزرو هتل اطلس مشهد علی بابا میتواند با شرایط روم سرویس با هتلهای دیگر متفاوت باشد. مینی بار یکی از خدمات روم سرویس است که در اغلب هتلها به مسافران ارائه میشود. این سرویس در واقع یک یخچال مینی و کوچک است که در اتاق مهمان قرار داده شده و قبل از ورود او با انواع خوراکی مانند نوشیدنیها، شکلات و تنقلات پر میشود. اقلام خوراکی موجود در مینی بار برای تمامی مسافران و تمامی اتاقها یکسان است. البته مینی بار در اتاقهای VIP با تنوع بیشتری به مسافران ارائه خواهد شد.
استفاده از خدمات روم سرویس چگونه است؟
اگر تا کنون از خدمات روم سرویس استفاده نکردهاید، هیچ جای نگرانی نیست. استفاده از این خدمات در هتل بسیار ساده است. کافی است تلفن را برداشته و از پرسنل هتل بخواهید نوشیدنی یا خوراکی مورد نظرتان را به صورت روم سرویس آماده کرده و به اتاق بیاورند. پس از آماده شدن غذا، پرنسل مربوطه آن را توسط میزهای چرخدار به درب اتاق میآورند. در برخی از هتلها از شما خواسته میشود همان هنگام دریافت غذا هزینه ان را پرداخت کنید و برخی دیگر نیز هنگام تسویه حساب با هتل هزینه روم سرویسها را به صورت مجزا به هزینه نهایی اضافه میکنند.
مزایا و معایب استفاده از روم سرویس
استفاده از روم سرویس بعد از رزرو هتل اطلس مشهد علی بابا میتواند مزایا و معایب زیر را برای مهمانان به دنبال داشته باشد:
مهمانان میتواند غذای خود را در آرامش میل کنند. این مساله برای مهمانانی که فرزند کوچک دارند، بسیار مناسب خواهد بود.
مهمانان میتوانند معمولا در هر ساعت از شبانه روز غذا یا نوشیدنی دلخواهشان را سفارش دهند.
روم سرویس همچنین به کاهش اسراف در مواد غذایی کمک میکند.
هزینه خوراکیهای روم سرویس در مقایسه با سرو آن در رستوران یا کافی شاپ بیشتر است.
ممکن است غذا تا رسیدن به اتاق سرد شود. البته در برخی از هتلها وسایلی برای گرم کردن غذا در نظر گرفته شده است.
منوی غذایی روم سرویس معمولا در مقایسه با منو غذایی رستورانها و کافی شاپ هتل محدودتر است.
هتل اطلس مشهد
هتل اطلس مشهد از جمله هتلهای 3 ستاره این شهر است که خدمات روم سرویس را در بهترین کیفیت به مهمانان ارائه میکند. این هتل در 8 طبقه ساخته شده و 188 واحد اقامتی برای استفاده مسافران دارد. این هتل یکی از قدیمیترین و با سابقه ترین هتلهای مشهد است که در سال 1355 ساخته شده اما در سال 1395 مورد بازسازی قرار گرفته است. رزرو هتل اطلس مشهد علی بابا با وجود امکاناتی مانند موقعیت جغرافیایی عالی و دسترسی به مکانهای توریستی و تجاری، کافی شاپ، پذیرش 24 ساعته، لابی، صندوق امانات، اتاق چمدان و غیره میتواند یک سفر لذت بخش برای شما رقم بزند.
*** محتوای این مطلب تبلیغاتی است و ایرنا مسئولیتی درباره آن ندارد.
نظر شما