۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۴۵
کد خبر: 85319708
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شی‌ جین‌پینگ خواستار ایجاد جامعه چین و ویتنام با آینده مشترک است

تهران- ایرنا- شی‌ جین‌پینگ، دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست چین و رئیس جمهور چین، خواستار ایجاد جامعه چین و ویتنام با آینده مشترکی شد که دارای اهمیت راهبردی است.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از شین هوا، شی جین‌پینگ این اظهارات را در مقاله امضا شده‌ای که روز سه‌شنبه قبل از سفرش به ویتنام توسط روزنامه نهان دان ویتنام منتشر شد، بیان کرد.

شی در این مقاله که با عنوان «ایجاد جامعه چین و ویتنام با آینده‌ای مشترک که دارای اهمیت استراتژیک است و نوشتن فصلی جدید در کنار هم» منتشر شد، نوشت: من معتقدم جامعه چین و ویتنام با آینده مشترکی که دارای اهمیت استراتژیک است، کشورهای بیشتری را به هدف بزرگ ساختن یک جامعه آسیایی با آینده مشترک و همچنین ساختن جامعه ای با آینده مشترک برای بشریت تشویق می کند.

رئیس‌جمهوری چین افزود: این همکاری به تلاش های ما برای توسعه بلندمدت و حسن همجواری در آسیا انرژی مثبت بیشتری خواهد داد و کمک بیشتری به صلح و توسعه جهان خواهد کرد.

شی گفت: برای این منظور، دو کشور باید ارتباطات راهبردی خود را حفظ کنند و پایه های سیاسی را تقویت کنند، از نقاط قوت مکمل خود به خوبی استفاده کرده تا پایه های همکاری را تحکیم کنند.

وی خطاب به مقامات ویتنام نوشت: تبادلات دوستانه را برای تقویت حمایت مردمی و مدیریت صحیح اختلافات و گسترش همکاری برقرار کنید.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهوری چین سفر دو روزه خود به ویتنام را امروز (سه‌شنبه) با هدف تقویت روابط بین دو کشور و سه ماه پس از آن آغاز کرده که بایدن به هانوی رفت.

با وجود روابط نزدیک اقتصادی بین چین و ویتنام، دو کشور در برخی مرز بندی‌ها در دریای چین جنوبی با یکدیگر مناقشه دارند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha