پرداخت ماهانه ۱۰ میلیون ریال به مادران شیرده دارای سوء تغذیه

یاسوج- ایرنا- مدیر رفاهی و امور اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مادران شیرده که دانشگاه علوم پزشکی و خانه های بهداشت تایید کنند که وی دارای سوء تغذیه و نیاز به غذای مغذی دارند ماهانه مبلغ ۱۰ میلیون ریال دریافت می کنند.

علی دانشی روز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ماهی 10 میلیون ریال و به مدت ۶ ماه به حساب این مادران شیرده واریز می شود.

وی افزود: همچنین دولت در راستای تحقق طرح راهبردی امنیت غذایی، افزایش رفاه زندگی مردم و به ویژه دهک‌های کم‌درآمد جامعه، طرحی را اجرایی کرده که طبق آن، سه هزار و ۳۳۹ کودک دارای اختلال رشد در کهگیلویه و بویراحمد یارانه ۶۰۰ هزار تا یک میلیون تومانی دریافت می کنند.

مدیر رفاهی و امور اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورتی که هم کودک و مادر دچار مشکلات تغذیه ای باشند به حساب هر کدام یک میلیون تومان واریز خواهد شد.

دانشی ابراز کرد: خانه های بهداشت در روستاها و شهرهای استان کودکانی را که از لحاظ قد، وزن و رشد ذهنی دچار مشکل هستند را شناسایی کرده و به دانشگاه علوم پزشکی اعلام کرده اند.

وی بیان کرد: تاکنون سه هزار و ۳۳۹ کودک دارای اختلال رشد در استان معرفی شده البته همین روزهای اخیر هم لیست حدود یک هزار نفر کودک (جدید) دیگر به وزارت ارسال شده که به این ها هم مبلغ یک میلیون تومان تعلق گیرد.

مدیر رفاهی و امور اجتماعی تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: کار نظارت و پرداخت این یارانه های یک میلیون تومانی به زنان و کودکان دارای سو تغذیه و رصد امور بر عهده اداره کار استان است.

دانشی گفت: چنانچه پیش از اجرای طرح نشست و هماهنگی بیشتری بین اداره کل کار و دانشگاه ها در همه استان ها صورت می گرفت، بهتر آسیب شناسی می شد و پوشش جامعه هدف بهتر صورت می گرفت.

یکی از طرح‌های راهبردی دولت سیزدهم مربوط به امنیت غذایی است. ارائه کالابرگ‌ الکترونیکی گام کلانی در حوزه تحقق این طرح راهبردی بوده که از ابتدای سال جاری آغاز شد.

۱۱ قلم کالا در طرح کالابرگ شامل لبنیات، شیر، ماست، پنیر، تخم‌مرغ، پروتئین‌ها شامل گوشت‌مرغ و گوشت‌قرمز، حبوبات، روغن، شکر، قند و برنج بود و اکنون به این لیست میوه‌ و سبزیجات نیز اضافه شده است.

خانواده‌های مشمول این طرح از طریق پیامک‌های اطلاع‌رسانی در جریان این اقدام قرار خواهند گرفت. راه دیگر برای اطلاع از مشمول بودن در این طرح، نصب برنامه «شما» (شبکه ملی اعتبار) است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha