۲۱ آذر ۱۴۰۲، ۱۰:۲۰
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85319657
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مطالبه‌گری دانشجویان باعث شکوفایی جامعه می‌شود
عکس آرشیوی

بوشهر- ایرنا- مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر گفت:آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری دانشجویان در عرصه‌های مختلف باعث شکل گیری جریان‌ها و نهضت‌هایی خواهد شد که نتیجه آن بیداری مردم ، رشد و شکوفایی جامعه است.

به گزارش ایرنا" رقیه زنگنه‌نژاد " روز سه شنبه در جمع دانشجویان مرکز تربیت معلم دخترانه بوشهر اظهار کرد: در همین راستا اگر از ابتدای انقلاب اسلامی تا به حال نگاه کنیم می‌بینیم که بسیاری از مسائل مهم در عرصه سیاسی و اجتماعی از دل دانشگاه‌ها شکل گرفته است.

وی با اشاره به لزوم آرمان خواهی دانشجویان افزود: روز دانشجو به واسطه این روز و اتفاق نامگذاری شده که یک آرمان خواهی در آن روز وجود داشته و آن آرمان خواهی استکبارستیزی دانشجویان در سال ۱۳۳۲ و اینکه نمی‌خواهیم زیر سلطه کسی باشیم، بود.

زنگنه نژاد یادآور شد: شناخت اینکه ما امروز کجا قرار گرفته‌ایم، چیستی اولویت‌ها ، کجایی حل شدن مسائل توسط دانشجویان و شیوه حل این مسائل و علمی و کاربردی راه حل دادن برای مسائل و مشکلات جامعه از جمله نقش‌های کارکردی دانشجویان در جامعه است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری بوشهر تصریح کرد:تشکل‌های دانشجویی هر کدام مسئولیتی را در فضای دانشگاه برعهده دارند که دستاوردهای عملکرد آنها در جامعه نیز تسری پیدا می کند.

وی خطاب به دانشجو معلمان دختر پردیس بنت الهدی صدر بوشهر اضافه کرد: زن در تاریخ نقش تحول گرایی داشته و این مهم از نهاد خانواده بعنوان کوچک‌ترین واحد اجتماعی شکل گرفته و در جامعه تبلور یافته است .

زنگنه نژاد گفت: خانواده اثرگذارترین نهاد اجتماعی است و مادر در این نهاد برنامه ریز و تصمیم ساز است و چشم بیدار، گوش شنوا و یک ذهن تکمیل گر دارد تا بتواند همه نقش‌های خانواده را در کنار هم منسجم نگه دارد.

وی افزود: دانشجوهای تربیت معلم دخترانه در کنار نقش مادری رسالت نسل سازی و ساختن آینده ایران را نیز بر عهده دارند برهمین اساس از جایگاه رفیعی برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha