سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال صرف تکمیل بزرگراه مشگین‌شهر - اردبیل شد

اردبیل - ایرنا - فرماندار مشگین‌شهر گفت: طی ۲ سال اخیر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال صرف اجرا و تکمیل بزرگراه مشگین‌شهر - اردبیل شد.

شهرام محمدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طول بزرگراه مشگین‌شهر - اردبیل ۸۵ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن از اواخر دهه ۸۰ آغاز شده و دولت سیزدهم با نگاه ویژه‌ای که استاندار اردبیل به مباحث زیرساختی دارد اعتبارات خوبی برای تکمیل آن اختصاص داد.

وی ادامه داد: با تکمیل بخشی از این مسیر به‌ویژه در محل پل پیرازمیان کل این بزرگراه زیربار ترافیکی رفته و اهالی استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی از آن استفاده خواهند کرد.

فرماندار مشگین شهر ضمن قدردانی از اقدامات مسئولان مرتبط در حوزه‌های اجرایی گفت: تکمیل تقاطع‌های غیرهمسطح جزو برنامه‌های اولویت‌دار شهرستان است و در این راستا عملیات اجرایی بزرگراه مشگین‌شهر - اهر و مشگین‌شهر - پارس‌آباد هم تسریع خواهد شد.

به گزارش ایرنا، از مجموع ۶ هزار و ۳۷۴ کیلومتر جاده استان اردبیل ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه، نزدیک به ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی، ۷۰۲ کیلومتر راه فرعی و چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی است،از چهار هزار و ۷۳۸ کیلومتر راه روستایی استان اردبیل ۲ هزار و ۷۰۰ کیلومتر آسفالت و مابقی شنی و خاکی است.

اردبیل به لحاظ موقعیت جغرافیایی و طبیعی خود و قرار گرفتن در سرزمینی فلاتی شکل با شیب‌های بسیار تندی به زمین‌های کم‌ارتفاع اطراف خود شامل کرانه‌های دریای خزر ، جلگه پست مغان و نیز دشت‌های کم‌ارتفاع استان‌های آذربایجان‌شرقی و زنجان منتهی می‌شود و به همین لحاظ جاده‌های این استان اغلب دارای پیچ‌ها و شیب‌های بسیار تند هستند.

هشت گردنه سخت‌گذر و برف‌گیر به نام‌های حیران ، صایین ، کجل، نقدوز ، الماس ، لنگان ، قره‌آغاج و اسالم در جاده‌های این استان قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha