کیفیت هوای تهران باز هم نارنجی شد/ ۲ منطقه در وضعیت قرمز

تهران بزرگ - ایرنا - کیفیت هوای تهران پس از گذشت ۲۴ ساعت اکنون از وضعیت قابل قبول به وضعیت نارنجی (آلوده برای گروه‌های حساس) تغییر کرده و در این شرایط به کودکان، بیماران قلبی و ریوی و همچنین زنان باردار توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، در حالیکه تهران اول هفته را با وضعیت هوای قابل قبول شروع کرد پس از گذشت ۲۴ ساعت شاخص کیفیت هوا روی عدد ۱۲۳ قرار گرفت و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم شد.

بر اساس اطلاعات دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا ۲ منطقه پیروزی منطقه (۱۳) و همچنین شهرداری منطقه (۱۹) در وضعیت قرمز (آلوده برای همه افراد) قرار دارد.

این در حالی است که در ۲۴ ساعت گذشته شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۹۲ (قابل قبول) قرار داشت.

از ابتدای سال جاری تا امروز ۹ روز هوای پاک، ۱۸۱ روز هوای قابل قبول، ۶۶ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در روز شمار شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، شاخص کیفیت هوا معیاری برای تعیین روزانه کیفیت هوا و میزان ارتباط آن با سطوح سلامت افراد است که به ترتیب از صفر تا ۵۰ در شرایط پاک یا سبز، ۵۱ تا ۱۰۰ در شرایط قابل قبول یا زرد، ۱۰۱ تا ۱۵۰ در شرایط ناسالم برای گروه حساس یا نارنجی، ۱۵۱ تا ۲۰۰ در شرایط ناسالم برای همه یا قرمز، ۲۰۱ تا ۳۰۰ در شرایط بسیار ناسالم یا بنفش و ۳۰۱ تا ۵۰۰ در شرایط خطرناک یا ارغوانی تعیین شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha