خواهرخواندگی تهران، یزد و شیراز با ۳ شهر مجارستان

تهران- ایرنا- سفیر ایران در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و سوغات بوداپست با اشاره به قراردادهای خواهرخواندگی تهران، یزد، شیراز با سه شهر بوداپست، یاسبرین و پچ مجارستان، بر وجود ارتباطات فرهنگی و هنری دیرینه میان ایران و مجارستان تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، نمایشگاه و فروشگاه بین المللی صنایع دستی بوداپست با حضور چندین شرکت ایرانی با حضور مرتضی مرادیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان افتتاح شد.

خواهرخواندگی تهران، یزد و شیراز با ۳ شهر مجارستان

در مراسم افتتاحیه که با حضور تعدادی از دیپلماتهای مقیم، مقامات شهرداری، شخصیت های سیاسی، علمی، فرهنگی، رسانه های محلی و تعداد قابل توجهی از شهروندان مجاری علاقه‌مند به فرهنگ و هنر برگزار شد، سفیر ایران در مجارستان از مجریان و برگزارکنندگان این نمایشگاه فرهنگی و هنری قدردانی کرد.

خواهرخواندگی تهران، یزد و شیراز با ۳ شهر مجارستانمرادیان در ادامه با اشاره به قراردادهای خواهرخواندگی بین شهرهای تهران، یزد، شیراز با سه شهر بوداپست، یاسبرین و پچ مجارستان، بر وجود ارتباطات فرهنگی و هنری دیرینه میان ایران و مجارستان تاکید نمود.

سفیر ایران همچنین گفت: امروزه هنرهای مربوط به صنایع دستی، نقش بسیار مهمی در تلطیف فضاهای سیاسی حاکم بر کشورها دارند و در تعدیل مشکلات بشری منتج از زندگی خشک ماشینی تأثیرگذار بوده و می‌توانند به نماد دوستی و تعامل و مفاهمه میان ملت ها تبدیل شوند.

خواهرخواندگی تهران، یزد و شیراز با ۳ شهر مجارستان

در نمایشگاه و فروشگاه بین المللی صنایع دستی و سوغات که با همت «هلدینگ اوسینا» و شرکت «پیمان آوران وارنا» و به مدت ۲ هفته برگزار می‌شود، ۱۲ شرکت از جمهوری اسلامی ایران و چندین شرکت از کشورهای ترکیه، چین، هند، کره جنوبی، اندونزی، ونزوئلا و مجارستان صنایع دستی خود را در معرض دید و فروش بازدیدکنندگان قرار خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha