۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۳
کد خبرنگار: 2103
کد خبر: 85319158
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار تهران: تدین حرفه‌ای تهدیدی بزرگ برای جامعه اسلامی است

تهران بزرگ - ایرنا - استاندار تهران با بیان اینکه جامعه در حال درگیر شدن با یک تدین حرفه‌ای است، گفت: این یک آسیب و تهدید بزرگ است که باید همه نخبگان و علما با اصلاح مسیر، راه را بر آن ببندند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فخاری روز دوشنبه در نهمین اجلاسیه شورای فرهنگ عمومی و توسعه قرآنی استان تهران افزود: برای عبور از ابن تهدید باید در آرمان‌ها نمانیم و درجا نزنیم بلکه تحرک، نوآوری و خلاقیت برای جلب نظر نسل جوان و نوجوان داشته باشیم.

وی در بخش دیگری اظهار کرد: برای رویدادهای پیش رو نیاز به سرمایه اجتماعی داریم و مردم مهمترین این سرمایه هستند که باید اعتماد آنها را در همه عرصه‌ها جلب کنیم.

فخاری یادآور شد: همه اقتدار نظام اسلامی به اراده و قدرت مردم است و باید این سرمایه اجتماعی مهم را حفظحرد و برای بدست آوردن اعتماد مردم همه پای کار باشیم.

استاندار تهران با اشاره به اینکه نظام برنامه ریزی برای همه امور لازم است، اضافه کرد: این مهم ضمانت اجرای برنامه‌های و نقطه قوت و استحکام نظام و انقلاب اسلامی است.

به گفته وی، یکی از مهمترین نقاط قوت انقلاب، تثبیت باورهاست که از آن فرهنگ زائیده شده و شخصیت‌های فرهنگی شکل می‌گیرند لذا باید باروها و هنجارهای مورد قبول را ترویج داده و به مقابله با هجمه‌های دشمنان بپردازیم.

فخاری بر سه اصل محوری مردمی سازی، ایجاد و خلق جریان‌های نوپدید و نوآوری تاکید کرد و گفت: رسیدن به نقطه مطلوب نیاز به خودباوری و تکیه بر امکانات و ابزار موجود دارد و اگر اقدام نوباورانه در مقابل تهدیدات و هجمه‌ها نداشته باشیم عرصه را باخته و شکست خودره‌ایم.

وی اضافه کرد: در جنگ نامتقارن باید با تکیه بر داشته‌های خود به هدف بزنیم و اگر تلاش مان معطوف به توانمندی باشد حتما پیروز خواهیم شد.

استاندار تهران ادامه داد: در حوزه فرهنگی هم اگر برنامه ریزی توام با جذابیت برای اقشار مختلف نباشد بازنده‌ایم لذا در این بخش هم باید متناسب با شرایط برنامه ریزی کرده و کار کنیم.

در این نشست که با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی رییس شورای فرهنگ عمومی استان، فخاری استاندار تهران، حجت الاسلام خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، جوهری معاون سیاسی، اجتماعی استاندار، قیومی معاون استاندار و فرماندار تهران، مدیران کل، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان‌های استان تهران برگزار شد همچنین نقشه راه فرهنگی و اجتماعی این استان رونمایی شد. 

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha