۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85318977
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تورم همچنان مهمترین دغدغه آمریکایی‌ها

۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۵:۲۸
کد خبر: 85318977
تورم همچنان مهمترین دغدغه آمریکایی‌ها

تهران-ایرنا- مردم آمریکا می‌گویند با وجود گزارش‌های شغلی مثبت و بشارت اقتصاددانان درباره کاهش آرام تورم در این کشور، به کاهش قدرت خرید خود و عدم افزایش درآمدشان بیشتر از آمارهای رسمی اقتصادی توجه می کنند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا،‌ نشریه آمریکایی سی‌بی‌اس نیوز با ارائه نتایج یک نظرسنجی نوشت: "امروزه آمریکایی های بیشتری می گویند که استاندارد زندگی آنها در مقایسه با والدینشان، بدتر شده است. این افراد گروه های سنی هزاره ها و نسل ایکسی ها یعنی متولدین دهه شصت تا دهه هشتاد میلادی و پس از آن هستند. این ذهنت منفی درباره شرایط اقتصادی برخلاف تصور سنتی رویای آمریکایی رو به پیشرفت است.

طبق این گزارش بسیاری از آمریکایی‌ها می گویند که مشکلات اقتصادی ناشی از همه‌گیری از مشکلات مالی در چندین دهه گذشته یعنی حتی از سقوط و رکود بزرگ سال های ۲۰۰۹-۲۰۰۸، دوره های رکود در دهه های ۹۰ و ۸۰ و بحران تورم و کمبود گاز در دهه ۱۹۷۰ نیز بیشتر و آزاردهنده تر بوده است.

برای ماه‌ها، آمارهای کلان در آمریکا مانند رشد اشتغال، تولید ناخالص داخلی و حتی نرخ تورم اغلب نشانه‌هایی از قدرت یا بهبود را نشان داده‌اند. اما آمریکایی ها می گویند با وجود این آمار تجربه شخصی خوبی از بهبودی اوضاع اقتصادی ندارند.

به عنوان مثال بازار کار ممکن است خوب باشد، اما سه چهارم شهروندان آمریکایی احساس می‌کنند درآمدشان با تورم همخوانی ندارد و فرصت های شغلی فقط برای ثروتمندان افزایش می یابد.

در مجموع می توان گفت در میان آمریکایی ها این ایده که "همه فرصت پیشرفت دارند" در مقایسه با قبل از همه‌گیری تا حد زیادی کاهش یافته است.

در پرسش‌های تا حدودی مشابه در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ میلادی، بسیاری از آمریکایی ها فکر می کردند که یک رئیس جمهور کارآمد می تواند تورم را کنترل کند. اما امروزه با توجه به پیچیدگی اقتصاد جهانی و عوامل متعدد افزایش تورم ممکن است خوانش صحیحی از قدرت کاخ سفید وجود نداشته باشد. با این حال تورم همچنان یکی از دلایل نارضایتی مردم از بایدن به دلیل عدم مدیریت اقتصادی مناسب است.

دیدگاه‌ آمریکایی‌ها نسبت به اقتصاد کشورشان به طور کلی منفی است و تورم همچنان مهمترین دلیلی است که به عنوان عامل شرایط بد اقتصادی ایالات متحده مطرح می شود. "

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha