۷۰ دستگاه ماشین آلات راهداری برای طرح زمستانه در ساوه آماده شد

ساوه - ایرنا - رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای ساوه گفت: ۷۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین برای ارایه خدمات به مسافران جاده‌ای در طرح زمستانه آماده شد.

رضا غفرانی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: در طرح زمستانه راهدارای در آزادراه‌ها، جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی این شهرستان از توان حدود ۸۰ راهدار و ۷۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین استفاده می شود.

وی با بیان اینکه این طرح از امروز ۲۰ آذرماه به مدت سه ماه تا ۲۰ اسفند ماه امسال جریان دارد، افزود: راهداران در این مدت یک‌هزار و ۶۵ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، جاده اصلی، فرعی و روستایی را زیر پوشش خود خواهند داشت.

غفرانی افزود: ۹۴۵ کیلومتر از این میزان راه دسترسی توسط ۵۰ راهدار با استفاده از ۴۵ دستگاه ماشین آلات اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای در بزرگراه ها، جاده های اصلی، فرعی و روستایی و ۱۴۰ کیلومتر مسیر آزاد راهی نیز توسط ۳۰ نیرو و ۲۵ دستگاه ماشین آلات در اختیار شرکت های بهره برداری از آزاد راه ساوه همدان و ساوه سلفچگان پوشش داده می شود.

غفرانی یادآور شد: راهداری، حمل و نقل جاده ای شهرستان ساوه متشکل از ادارات ساوه و غرق آباد در سال جاری ۳۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته برای طرح زمستانه دارند که با استفاده از این میزان اعتبار بیش از چهار هزار تن شن و ماسه در ۶ راهدارخانه ذخیره و ماشین آلات سبک و سنگین نیز تعمیر و بهسازی شده است.

رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده ای ساوه گفت: سازمان راهداری امسال برای ساخت سوله ذخیره نمک به منظور رفع این نیاز آزاد راه ساوه - تهران در زمستان، ۶۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده بود که این سوله به طول ۵۰ متر، عرض ۲۰ و ارتفاع ۱۲ متر احداث شده است.

۱۴۷ کیلومتر آزادراه، ۳۰ کیلومتر بزرگراه،‌ ۱۱۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۱۰کیلومتر راه فرعی و ۶۶۸ کیلومتر راه روستایی در ساوه وجود داشته و این شهرستان در مسیر ترانزیتی شمال به جنوب و غرب به مرکز ایران قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha