۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۰۰
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85318632
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بنیاد برکت ۹۰۰ طرح اشتغالزایی در گیلان اجرایی کرد

رشت- ایرنا- مجری طرح بنیاد برکت اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۰۰ طرح در حوزه های مختلف کشاورزی، آبزی پروری و مشاغل خرد و خانگی در گیلان ایجاد شده که برای حدود هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است.

یاسر رمضان نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال ۲ هزار طرح اشتغال زایی در استان گیلان در حوزه مشاغل خرد و خانگی هدف گذاری شده که بخشی از این مشاغل در قالب کارگاه های کوچک مقیاس است، تصریح کرد: از این تعداد ۷۰۰ طرح در حوزه زنجیره سبز و آبی(شامل طرح های حوزه کشاورزی و طرح های آبزی پروری) بوده و مابقی در حوزه مشاغل خانگی و صنایع دستی است.

وی از ورود بنیاد برکت به طرح های آبزی پروری و کشاورزی در شهرهای شمالی کشور خبر داد و افزود: بنیاد برکت برای تقویت طرح های زنجیره سبز وآبی و در شهرهای شمالی کشور برنامه ریزی مهمی در قالب آبزی پروری و کشاورزی انجام داده است.

رمضان نژاد اضافه کرد: بنیاد برکت در حوزه آبزی پروری به صورت ویژه در بخش های پرورش ماهیان خاویاری در مزارع و استخرهای کوچک اقدام به اجرای طرح کرده است؛ همچنین در کنار ایجاد مزارع جدید پرورش ماهی برنامه ریزی برای تامین خوراک آنها هم صورت گرفته که زمینه ساز کاهش هزینه های تولید برای پرورش دهندگان خواهد شد.

مجری بنیاد برکت در گیلان تصریح کرد: این بنیاد در حوزه زنجیره سبز نیز در روستاهای هدف اقدام به پرورش طیور، کشت‌های گلخانه ای کرده که زمینه ساز صادرات به کشورهای همسایه شده است.

وی با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در حوزه برنامه‌های بلند مدت حفاظت از محیط زیست و توسعه برنامه‌های محلی گفت: سیستم‌های دفع زباله یکی از برنامه های توسعه محلی به شمار می رود که در این بخش بنیاد برکت اجرای طرح هایی مانند مدیریت پسماند در منزل، تفکیک زباله از مبدا و ایجاد مکان های برای بازیافت زباله در قالب برنامه های اجتماعی و محیط زیستی را دنبال می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha