۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85318583
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه بیرجند ۳۶ تفاهم‌نامه پژوهشی امضا کرد

۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 85318583
دانشگاه بیرجند ۳۶ تفاهم‌نامه پژوهشی امضا کرد

بیرجند - ایرنا - معاون پژوهشی، نوآوری و فناوری دانشگاه بیرجند از انعقاد ۳۶ تفاهم‌نامه پژوهشی دانشگاه با دستگاه‌های اجرایی داخل و خارج از استان خبر داد و گفت: تعداد تفاهم‌نامه‌ها نسبت به سال گذشته چهار برابر شده است.

ابوالفضل اکبرپور روز دوشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان در محل سالن امید دانشگاه بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: در حوزه ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت هم قراردهای ما ۲ برابر سال گذشته و به ارزش بیش از ۹ میلیارد تومان بوده است.

وی بیان کرد: امسال در حوزه پژوهش ۱۹۳ مقاله علمی و پژوهشی انجام و ۱۶۲ مقاله ISI دانشگاه بیرجند نیز چاپ و ۳۳۰ مقاله نیز در همایش‌های ملی و داخلی منتشر شده است.

معاون پژوهشی، نوآوری و فناوری دانشگاه بیرجند گفت: امسال تاکنون این دانشگاه هفت نمایشگاه داخلی و خارجی برگزار و ۹ طرح مصوب داخلی را اجرا کرده است.

اکبرپور با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش هفته گذشته در دانشگاه بیرجند، تصریح کرد: هدف از این نمایشگاه هم پیوند دانشجویان با بخش صنعت و بازار کار بود تا ایده‌های جذاب و نو در خصوص نیازهای صنعت ارائه شود.

وی گفت: امسال آزمایشگاه مرجع دانشگاه بیرجند رتبه یک آزمایشگاه‌های کشور و رتبه ۴۱ را در بین ۳۶۰ آزمایشگاه زیر نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری را کسب کردI است.

اکبرپور با اشاره به نمایشگاه توانمندی‌های دانشجویان گفت: در این نمایشگاه در حوزه پژوهشی دستاوردهای دانشجویان در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان زیر نظر پارک علم و فناوری و مراکز آموزشی و پژوهشی استان، کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، الکترونیک، آب و معدن به نمایش گذاشته شده است.

معاون پژوهشی، نوآوری و فناوری دانشگاه بیرجند افزود: امسال قرص زعفران با خاصیت دارویی مبارزه با سرطان و افسردگی با مجوز سازمان غذا و دارو برای نخستین بار در دانشگاه بیرجند تولید شد.

وی ادامه داد: همچنین در حوزه معدن نیز اعضای هیات علمی دانشگاه و دانشجویان محصول پهبادی را تولید کردند که می‌تواند به شکل سه بعدی توپوگرافی سطح زمین را برداشت کند و اطلاعات را در اختیار فعالان حوزه معدن قرار دهد.

نمایشگاه حمایت از توانمندی‌های فرهنگی و هنری دانشجویان دانشگاه‌های استان از ۱۹ تا ۲۲ آذر ماه، صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸ در محل سالن امید دانشگاه بیرجند دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha