اداره های شهرستان دنا کمک کردند تا ۴۰ زوج راهی خانه بخت شوند

یاسوج- ایرنا- فرماندار دنا گفت: تاکنون در این شهرستان بیش از ۴۰ فقره ازدواج آسان توسط برخی نهادها از جمله کمیته امداد امام خمینی ره، ورزش و جوانان، بهزیستی، سپاه و سایر ادارات شهرستانی برگزار شده است.

به گزارش روز دوشنبه فرماندار شهرستان دنا "پارسا شعبانی" در نشست حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اظهار کرد: واسطه گری ازدواج رسم فراموش شده ای است که می طلبد با مداخله دستگاه های فرهنگی و نهادهای مردمی ترویج یابد.

وی در خصوص سیاست دولت مبنی بر جوانی جمعیت، افزود: مقام معظم رهبری تاکنون بیش از ۴۲ بار بر روی مسئله جمعیت تأکید داشته اند و سیاست دولت آیت الله رئیسی نیز حمایت از جوانی جمعیت است.

شعبانی با اشاره به مواد ۲۸، ۳۲، ۳۳، ۳۴ قانون جوانی جمعیت در خصوص لزوم هم افزایی دستگاه های فرهنگی در بحث جمعیتی، افزود: مسئله ازدواج، طلاق و فرزندآوری سه زنجیره مرتبط به هم در مبحث جمعیتی است و شهرستان دنا نیز متأسفانه متأثر از روند کاهش جمعیتی است که در سطح کشور وجود دارد.

وی بیان کرد: برخی فرهنگ و آداب و رسوم در گذشته وجود داشته که در سالهای اخیر خیلی کمرنگ شده و لازم است ادارات فرهنگی برای زنده نگه داشتن این آداب و رسوم همکاری و هم افزایی داشته باشند.

فرماندار شهرستان دنا گفت: یکی از این موضوعات بحث واسطه گری است، در گذشته رسم بوده که بزرگان فامیل از زن و مرد، برای وساطت در ازدواج جوانان داوطلب می شدند، لازم است که ادارات شهرستان دنا برای احیای رسم واسطه گری مداخله مثبت داشته باشند و بتوانیم از این طریق طی چند سال افزایش ازدواج را رقم بزنیم.

وی با اشاره به فشار اقتصادی بر روی جوانان و لزوم ترویج فرهنگ ازدواج آسان، تصریح کرد: مصرف گرایی موجب شده که مردم به زندگی تجملاتی روی بیاورند و جشن های ازدواج آنچنانی رواج پیدا کرده، در حالی که می توان زندگی را با وسایل رفاهی حداقلی شروع کرد.

شعبانی ادامه داد: تاکنون در شهرستان دنا بیش از ۴۰ مورد ازدواج آسان توسط اداراتی همچون کمیته امداد، ورزش و جوانان، بهزیستی، سپاه و سایر ادارات شهرستانی برگزار شده، لازم است مراکز برگزاری ازدواج همکاری بیشتری داشته باشند.

فرماندار شهرستان دنا ابراز کرد: اداره اوقاف و امور خیریه و ادارات مربوطه در خصوص در اختیار قرار دادن مکان برای برگزاری ازدواج آسان و برگزاری خطبه عقد در محیطی معنوی فعالیت داشته باشند.

شعبانی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۵۰ مورد جهیزیه هر کدام بالغ بر ۴۰۰ میلیون ریال توزیع شده و در سال ۱۴۰۲ ۴۳ مورد جهیزیه با همکاری سپاه پاسداران و دیگر نهادها میان نوعروس ها توزیع می شود.

در این نشست پس از سخنرانی فرماندار شهرستان دنا در خصوص بحث جوانی جمعیت و ترویج ازدواج، مسئولان ادارات نیز به بیان عملکرد خود در این خصوص پرداختند، همچنین مصوبات جلسه با استناد به مواد قانون جوانی جمعیت عنوان و وظایف ادارات نیز مطرح شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha