۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵
کد خبر: 85318431
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پکن یک نرم‌افزار خارجی اطلاعات جغرافیایی را تهدید علیه امنیت ملی خواند

تهران- ایرنا- وزارت امنیت ملی چین اعلام کرد نرم‌افزار خارجی سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) که در صنایع مهم چینی استفاده شده، برخی از اسناد مهم دولتی را جمع‌آوری و مخابره می‌کند که این امر تهدید علیه امنیت ملی این کشور محسوب می‌شود.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، در بیانیه وزارت امنیت ملی چین با اشاره به آنچه «تهدید امنیت ملی» توسط نرم افزار خارجی اطلاعات سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) که در صنایع مهم چین بکار رفته، آمده است: نهادهای امنیت ملی سازوکار همکاری برای حفاظت از امنیت داده ها را ایجاد کرده و آن را بهبود خواهند داد تا از حفاظت از داده های مهم ملی اطمینان حاصل شود.

نرم‌افزار سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS)، نرم‌افزاری حرفه ای است که برای جمع‌آوری، تحلیل، ذخیره و نمایش داده‌ها به کار می رود. این نرم‌افزار معمولا قابلیت نمایش اطلاعات در قالب نقشه‌ها، جداول، نمودارها، تصاویر و سایر فرمت‌ها که دقت مختصات آن در حد سانتی متر است، را دارد.

این بیانیه افزود: برخی سازمان ها، موسسات و شهروندان خارجی با استفاده از این نرم افزار به سرورهای خارجی متصل می شوند تا بتوانند به داده های جغرافیایی مهم چین دسترسی پیدا کند.

این وزارت خانه تایید کرد برخی از شهروندان چینی بدون آگاهی از امنیت داده، مختصات جغرافیایی خطوط لوله شهری، مناطق نظامی و حساس را روی این نرم افزار علامت گذاری می‌کنند که این امر می‌تواند خسارات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

پکن یک نرم‌افزار خارجی اطلاعات جغرافیایی را تهدید علیه امنیت ملی خواند

این سازمان امینتی با اشاره به اینکه که داده های جغرافیایی یک منبع اطلاعاتی با ارزش و یک هدف کلیدی برای فعالیت های جاسوسی آژانس های اطلاعاتی خارجی است، خاطرنشان کرد که استفاده از این منابع اطلاعاتی، شامل داده های اطلاعات جغرافیایی با دقت بالا و نقشه های توپو گرافی سه بعدی مناطق خاص در زمینه های حمل نقل، انرژی و نظامی، تهدید جدی برای امنیت نظامی محسوب می شود.

این وزارتخانه همچنین هشدار داد مطابق با قوانین داخلی چین، هرگونه سوء استفاده از داده‌های ملی توسط شهروندان چینی یا خارجی، جاسوسی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha