زنگ خطر برای میر ایرانی؛ بازگشت قدرتمندانه کارلوس بلغاری

تهران- ایرنا- جوان اول وزنه‌برداری بلغارستان در بازگشت به میادین موفق به شکست رکورد دوضرب دسته ۸۹ کیلوگرم شد.

به گزارش ایرنا، پیکارهای وزنه‌برداری جایزه بزرگ قطر از روز ۱۴ آذرماه آغاز و روز گذشته مسابقات دسته ۸۹ کیلوگرم این رقابت‌ها برگزار شد. میرمصطفی جوادی نماینده ایران در این دسته بود که تنها وزن‌کشی کرد و روی تخته رقابت نرفت. لی دائین دیگر مدعی این دسته از چین نیز به وزن‌کشی اکتفا کرد. اما مهمترین اتفاق روز گذشته بازگشت کارلوس ناسار بلغاری و ظهور غول کلمبیایی بود.

کارلوس ناسار که به خاطر مصدومیت نتوانست در مسابقات جهانی عربستان به میدان برود در قطر کاپ حضور قدرتمندانه‌ای داشت و موفق شد رکورد دوضرب این دسته را یک کیلوگرم ارتقا دهد. ناسار با مهار وزنه ۱۷۰ کیلوگرم در یک‌ضرب به کار خود پایان داد اما در دوضرب فوق‌العاده ظاهر شد و موفق به مهار وزنه ۲۲۳ کیلوگرم شد. رکورود پیشین این دسته در اختیار تیان‌تائو چینی بود که در مسابقات قهرمانی آسیا، ۲۲۲ کیلوگرم را ثبت کرده بود.

زنگ خطر برای میر ایرانی؛ بازگشت قدرتمندانه کارلوس بلغاری

بازگشت کارلوس ناسار و قدرت‌نمایی وی در دوحه زنگ خطری برای تمام مدعیان این دسته به ویژه میرمصطفی جوادی است. جوادی که از وی به عنوان جانشین کیانوش رستمی در وزنه‌برداری ایران و جهان یاد می‌شود شهریورماه امسال در پیکارهای جهانی عربستان با مهار ۱۶۹ کیلوگرم در یک‌ضرب و ۲۱۵ کیلوگرم در دوضرب و ثبت مجموع ۳۸۴ کیلوگرم به نشان طلای دوضرب و مجموع این دسته رسید.

در مسابقات قطر کاپ همچنین یک پدیده جدید به نام لوپز یئسون از کلمبیا به روی تخته رفت که ۱۸۰ کیلوگرم در یک‌ضرب مهار کرد و در دوضرب نیز ۲۱۱ کیلوگرم را بالای سر برد. البته این وزنه‌بردار در چند سال گذشته به خاطر دوپینگ محروم بود و تا پیش از مسابقات قطر کاپ در انتهای جدول گزینشی المپیک در دسته ۸۹ کیلوگرم قرار داشت.

زنگ خطر برای میر ایرانی؛ بازگشت قدرتمندانه کارلوس بلغاری

در جدول گزینشی المپیک پاریس تاکنون، لی‌دائین از چین با ۳۹۶ کیلوگرم در جایگاه نخست، کارلوس نسار با ۳۹۵ کیلوگرم در جایگاه دوم، تیان تائو با ۳۸۷ کیلوگرم سوم، والنیا سانچز با ۳۸۵ کیلوگرم در جایگاه چهارم و میرمصطفی جوادی با ۳۸۴ کیلوگرم در جایگاه پنجم قرار دارد. با اتمام مسابقات قطر کاپ و به روز شدن جدول این مسابقات لوپز کلمبیایی جهش زیادی خواهد داشت و از انتهای جدول به جایگاه سوم خواهد رسید زیرا وی توانست در دوحه مجموع ۳۹۱ کیلوگرم را به نام خود ثبت کند.

لوپز با مهار ۱۸۰ کیلوگرم به رکورد جهانی یک‌ضرب این رشته رسید و در کنار لی‌دائین چینی قرار گرفت.

فدراسیون بین‌المللی وزنه‌برداری نام کیانوش رستمی را از جمع نفرات مدعی رسیدن به المپیک خارج کرده است. رستمی به خاطر مصدومیت و اختلاف با کادر فنی مسابقات جهانی ۲۰۲۳ ریاض را از دست داد و در ادامه نتوانست رکوردهای مورد نظر کادر فنی را به ثبت برساند و از جمع نفرات اعزامی به مسابقات خط خورد.

زنگ خطر برای میر ایرانی؛ بازگشت قدرتمندانه کارلوس بلغاری

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha