گزینه‌های تل‌آویو در برابر تهدیدات ارتش یمن صفر است/ الگویی که واشنگتن را به هراس انداخت

تهران- ایرنا- یک رسانه عرب زبان با اشاره به تهدیدی که ارتش یمن برای تجارت دریایی رژیم صهیونیستی ایجاد کرده، از اوضاع بغرنجی پرده برداشت که تل آویو در این زمینه با آن رو به رو است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، یک رسانه صهیونیستی به نقل از برخی منابع اعلام کرد که انصارالله یمن تهدیدی برای تجارت رژیم صهیونیستی در دریای سرخ است. رسانه صهیونیستی هاآرتص به نقل از این منابع گزارش داد که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیویستی تهدید به اقدام نظامی به منظور مقابله با یمن کرده ، در صورتی که آمریکا و کشورهای غربی اقدامی علیه ارتش یمن و انصارالله در صنعا انجام ندهند.

رای الیوم نوشت: با وجود تهدید رژیم صهیونیستی، کارشناسان بر این باورند که گزینه های تل آویو در برابر نیروهای مسلح یمن صفر است و به آمریکا و کشورهای غربی به شکل کامل تکیه دارد. همچنین به سامانه های دفاعی آمریکا مستقر در دریا یا در کشورهای عربی برای رهگیری موشکها و پهپادهای یمنی علیه ایلات در جنوب فلسطین اشغالی وابسته است.

این رسانه با اشاره به تهدید نیروهای مسلح یمن علیه رژیم صهیونیستی افزود: تهدید یمن مجددا بحث درباره پروژه کریدور اقتصادی هند و خاورمیانه را که شامل عربستان و رژیم صهیونیستی است و برای اولین بار از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مطرح شد، سرزبان‌ها انداخته است؛ اما این پروژه راهکار اورژانسی برای تل آویو و شرکت‌های تجاری آن نخواهد بود، زیرا این پروژه به مدت زمانی برای اجرا نیاز دارد. همچنین موانعی پیش روی آن است که به زودی محقق نخواهد شد یا شاید اصلا عملی نشود.

این رسانه عرب زبان به تلاش‌های آمریکا برای تشکیل ائتلاف نظامی با مشارکت برخی متحدانش برای حمایت از آبراه ها و تامین عبور کشتی ها در دریای سرخ با چاشنی تهدید آشکار علیه یمن پرداخت و ادامه داد: جالب است که عربستان متحد آمریکا در منطقه و کشوری که هشت سال جنگ علیه یمن را به راه انداخت، از آمریکا خواسته که در قبال هرگونه برخورد یا رویایی نظامی با انصارالله یا ارتش یمن دست نگه دارد. به نظر می‌رسد که ریاض مایل به بازگشت جنگ در یمن نیست، وانگهی از تاثیرات درگیری نظامی آمریکایی یا اسرائیلی علیه یمن بر عربستان و پروژه های آتی ولیعهد سعودی در عربستان، بیمناک است.

رای الیوم اضافه کرد: تل آویو و واشنگتن انتظار دارند که جسارت یمن در حمایت از مقاومت فلسطین در غزه منجر به رقابت جنبش‌های مقاومت در عراق، سوریه و لبنان برای رقابت با یمنی‌ها و الگوبرداری از آنها در تشدید اقدامات نظامی خود در سطح گسترده و جسورانه‌تر شود و یمنی ها الگویی از درگیری و نبرد شوند. مقامات رژیم صهیونیستی بر این باورند که تردید در مجازات ارتش یمن، درب‌های اقدامات انتقام جویانه علیه این رژیم به سبب حمله به غزه را خواهد گشود.

این رسانه افزود: نکته مهم دیگر، افزایش پایگاه مردمی انصارالله و ارتش یمن در جهان عرب و اسلام است. مروری به واکنش ها در شبکه های اجتماعی گویای آن است. این فعالان و کاربران شبکه های اجتماعی به تحسین اقدامات ارتش یمن پرداخته و آن را نشانه اعتبار بالای گفتمان سیاسی حامی فلسطین و قدس نزد رهبران انصارالله یمن دانسته که در عمل و به شکل فعال از غزه حمایت می‌کنند، آنهم در مقایسه با رژیم های عربی که از وارد کردن یک کیسه آرد یا یک لیتر سوخت از طریق گذرگاه رفح ناتوان هستند و این مقایسه رژیم های عربی را نزد مردم خود، سخت در تنگنا قرار می‌دهد. افکار عمومی جهان عرب شاهد هستند که یمن به عنوان فقیرترین کشور عربی و به تنهایی، محاصره دریایی بر رژیم صهیونیستی اعمال کرده است، تحولی که در تاریخ نبرد بیش از ۷۵ ساله اعراب با رژیم صهیونیستی سابقه ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha