۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۸:۲۴
کد خبر: 85318218
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

روزهایی با حال و هوای متفاوت در کشتی مازندران

۲۰ آذر ۱۴۰۲، ۸:۲۴
کد خبر: 85318218
روزهایی با حال و هوای متفاوت در کشتی مازندران

ساری- ایرنا- آماده‌سازی سالن سید رسول حسینی ساری برای میزبانی از رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی کشور از ابتدای هفته جاری آغاز شده و قرار است طی روزهای آتی با شمایلی جدید و نورپردازی‌ و طراحی مسابقات معتبر کشتی در جهان از این سالن رونمایی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فقط ۲ روز تا آغاز مسابقات کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور که دروازه نخست آزادکاران ایرانی برای راهیابی به المپیک ۲۰۲۴ پاریس محسوب می‌شود باقی مانده و این سالن پرخاطره ساروی‌ها در حال تجهیز و مناسب‌سازی برای حضور پرشور کشتی‌دوستان و برگزاری رقابت‌هایی با کیفیت در یک فضای زیبا و متفاوت ورزشی است.

از شنبه گذشته سالن ورزشی زنده‌یاد سید رسول حسینی ساری در فرآیند تجهیز و بهسازی قرار گرفته و تا کنون نیز بخشی از کارهای پیش‌بینی شده برای میزبانی سه روزه از علاقه‌مندان به کشتی و همچنین برگزاری باکیفیت مسابقات انجام شده است.

حضور نزدیک به ۵۰۰ آزادکار از سراسر کشور که در بین آن‌ها ستاره‌های کشتی نیز حضور دارند و بیش از ۱۰۰ نفر از عوامل فنی تیم‌ها و همچنین دست‌اندرکاران برگزاری مسابقات، قرار است سالن ورزشی اصلی مرکز استان در خیابان فرهنگ ساری را به کانون توجهات کشتی تبدیل کند. برای این میزبانی هم طبیعتا باید فضای سالن شرایط متفاوتی از آن‌چه که تاکنون داشت پیدا کند و اقداماتی برای بهسازی و به ویژه جذاب‌تر کردن ظاهر و فضای این سالن ورزشی انجام شود. اقداماتی که شاخص‌ترین و جذاب‌ترین آن‌ها می‌تواند نورپردازی و فضاسازی ویژه مسابقات در تراز رقابت‌های بین‌المللی و جهانی باشد.

مناسب‌سازی زیرساخت‌های رفاهی سالن

دبیر هیئت کشتی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان این‌که سالن از روز جمعه در اختیار هیئت کشتی قرار گرفت و آماده‌سازی آن نیز از شنبه آغاز شد، اظهار کرد: طبق بررسی‌هایی که هفته گذشته انجام شد، به یک سری اقدامات برای مناسب‌سازی سالن نیاز بود که بخشی از اقدامات در حوزه تاسیسات و امکانات رفاهی برای تماشاگران بود و برخی دیگر از اقدامات نیز مربوط به ایجاد فضاهای مناسب برای تمرین و حضور کشتی‌گیران است.

غلام نوری‌زاد افزود: تعویض صندلی‌های شکسته سالن انجام شده تا با ظرفیت کامل پذیرای تماشاگران باشیم. سالن حدود سه هزار صندلی دارد و با تمام ظرفیت پذیرای علاقه‌مندان به کشتی است تا شاهد سه روز پرشور و پرهیجان در این سالن باشیم. البته تمهیداتی نیز اندیشیده شده که شاهد حضور کشتی‌دوستان بیشتر از ظرفیت سالن نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به این که پیش‌بینی می‌شود علاقه‌مندان به کشتی سالن را پر کنند، نیاز بود تا اقداماتی برای بهسازی سرویس‌های بهداشتی و همچنین سیستم گرمایش سالن انجام شود که این اقدامات نیز از شنبه آغاز شده و در حال انجام است.

اجرای نورپردازی ویژه مسابقات کشتی

دبیر هیئت کشتی مازندران با اشاره به اهمیت بالای مسابقات و حضور ستاره‌هایی از کشتی ایران در این رقابت‌ها، گفت: سطح کیفی و اهمیت رقابت‌ها بالاست و قطعا توجه کشتی‌دوستان سراسر کشور طی سه روز برگزاری مسابقات به همین سالن معطوف شده است. تلاش بر این است که با توجه به اهمیت و حساسیت مسابقات، فضایی با کیفیت و در شأن رقابت‌ها ایجاد شود. به همین دلیل نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده تا طراحی و نورپردازی سالن در تراز مسابقات بین‌المللی و جهانی باشد.

روزهایی با حال و هوای متفاوت در کشتی مازندران

نوری‌زاد افزود: اجرای زیرساخت‌های مربوط به نور، صدا و تصویر از امروز با حضور یک گروه متخصص در این زمینه آغاز شده و دوستداران کشتی در روزهای آتی فضایی جذاب و متفاوت را در سالن سید رسول حسینی می‌بینند.

وی اظهار کرد: با توجه به مساحت سالن سید رسول حسینی ساری، مقرر شد که مسابقات روی ۲ تشک برگزار شود. طی روزهای اخیر رینگ مسابقات در سالن نصب شده و آماده است تا تشک‌ها روی رینگ قرار بگیرند.

دبیر هیئت کشتی مازندران از آماده‌سازی یک سالن ورزشی دیگر در کنار سالن اصلی هم خبر داد و گفت: با توجه به تعداد بالای کشتی‌گیران و کادر فنی تیم‌ها و اهمیت برگزاری باکیفیت مسابقات، تصمیم گرفته شد که سالن وزنه‌برداری که در مجاورت سالن اصلی قرار دارد نیز به عنوان سالن گرم کردن و تمرین کشتی‌گیران آماده‌سازی شود که بخشی از این اقدام نیز انجام شد و با قرار دادن تشک در سالن کامل می‌شود.

نوری‌زاد خاطرنشان کرد: بعد از جام جهانی کشتی آزاد ۲۰۰۶ ساری که بهمن ۱۳۸۴ در مرکز مازندران و سالن سید رسول حسینی برگزار شد و با استقبال پرشور و گسترده کشتی‌دوستان مازندرانی همراه بود، این مسابقات مهم‌ترین رقابت‌های کشتی است که به میزبانی ساری قرار است برگزار شود که امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده کشتی‌دوستان مازندران و به ویژه علاقه‌مندانی که وارد سالن می‌شوند سه روز جذاب و متفاوت را تجربه کنند.

به گزارش ایرنا، رقابت‌های کشتی آزاد بزرگسالان قهرمانی کشور که نخستین مرحله از چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد در سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شود، قرار بود به میزبانی هیئت کشتی کردستان و در شهر سقز برگزار شود. اما به دلیل مناسب نبودن کیفیت خوابگاهی که برای اسکان و اقامت تیم‌ها و کشتی‌گیران حاضر در این رقابت‌ها انتخاب شده بود، هیئت کشتی کردستان از این میزبانی انصراف داد و با پیشنهاد هیئت کشتی مازندران و موافقت فدراسیون، قرار شد این رقابت‌های حساس و مهم از ۲۲ تا ۲۴ آذر در ساری برگزار شود.

چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گزینشی المپیک و المپیک ۲۰۲۴ پاریس شامل پنج مرحله است که نخستین مرحله آن رقابت‌های قهرمانی کشور است. حضور در مسابقات بین‌المللی تعیین شده توسط کادر فنی، رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان آسیا و رقابت‌های کسب سهمیه المپیک قاره آسیا(قرقیزستان) و کسب سهمیه المپیک در سطح جهان (ترکیه) و مرحله نهایی شامل اعزام به تورنمنت بین‌المللی یا رقابت درون اردویی با نظر کادر فنی برای هر وزن مراحل چرخه انتخابی تیم ملی برای حضور در سه رقابت نام برده شده هستند.

طبق ضوابط و مقررات در نظر گرفته شده برای چرخه انتخابی تیم ملی کشتی آزاد هر استان اجازه دارد با یک تیم کامل شامل ۱۰ کشتی‌گیر، در این رقابت‌ها حضور یابد. اما با توجه به این‌که استان‌های مازندران و تهران در رقابت‌های جهانی و بازی‌های آسیایی نماینده داشتند، علاوه بر یک تیم کامل، سهمیه مازاد نیز دارند که سهمیه در نظر گرفته شده برای مازندران ۱۶ کشتی‌گیر و برای تهران ۱۰ کشتی‌گیر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha