نمایش «فاطمه(س)» روی صحنه می‌رود/ نوآوری در اجرا

تهران- ایرنا- نمایش «فاطمه (س)» به نویسندگی و کارگردانی مریم شعبانی از چهارشنبه ۲۲ آذر تا ۶ دی برای سومین سال متوالی در ایام فاطمیه در تالار سوره حوزه هنری و ویژه بانوان اجرا می‌شود.

مریم شعبانی، نویسنده و کارگردان خطابه ‌اجرای «فاطمه(س)» اظهار داشت: پس از دو سال اجرا در ایران و یک نوبت اجرا در کشور عراق، خطابه ‌اجرای «فاطمه(س)» برای سومین سال متوالی در ایام فاطمیه میزبان بانوان خواهد بود. امسال از جهت محتوایی متن را غنی تر کردیم و از جهت طراحی لباس، دکور، فرم و حرکت تغییراتی در کار دادیم.

هفت فراز از زندگی حضرت زهرا(س)

وی درباره استقبال مخاطبان از این سریال توضیح داد: خیلی ها دوست دارند چندین بار این نمایش را ببینند تا محتوا را بهتر درک کنند. هفت فراز از زندگی حضرت زهرا(س) در این نمایش شامل شامل ولادت، شعب ابی طالب، وفات حضرت خدیجه (س)، ازدواج حضرت زهرا(س)، جنگ احد و جاودانگی به صورت فشرده مطرح می‌شود. حضور ایشان در منزل و خطبه خوانی را هم نمایش می‌دهیم. در این صحنه ملائک و پیروان در کنار ایشان محشور می شوند و به جاودانگی می‌رسند. در دو صحنه موسیقی زنده اجرا می شود و سرود و هم‌خوانی بانوان را هم داریم.

شعبانی افزود: دوران کودکی حضرت زهرا(س) را حوریه مصطفوی و دوران بزرگسالی را خانم افخم رضایی بازی می‌کنند که هر دو از بازیگران سابقه دار تئاتر هستند. یک ضد قهرمان به نام لوسیفر هم داریم که فرشته تاریکی است.

بازیگر و نقش مرد نداریم

وی با اشاره به عدم حضور بازیگران مرد در این نمایش توضیح داد: روایتی از مردانی مثل حضرت رسول و حضرت علی(ع) در داستان اتفاق می افتد. اما مشخصا بازیگر و نقش مرد نداریم.

شعبانی با تاکید بر نوآوری در اجرای این نمایش بیان کرد: ما دوست داشتیم این داستان واقعگرا باشد و مدل های نمایش آیینی را نداشته باشد. طراحی لباس حضرت فاطمه(س) در موقعیت های درون منزل و ازدواج به صورتی شده که از جهت ذهنی با ذهن مخاطب نزدیک باشد. چهره ایشان در نمایش روبنده دارد.

نمایش «فاطمه(س)» روی صحنه می‌رود/ کارگردان: چهره بازیگر ایفاگر نقش اصلی تقریبا مشخص است

به گزارش ایرنا، گروه «هنر مقدس» متشکل از بیش از ۷۰ بانوی هنرمند شامل ۵۰ نفر اجراگر و ۲۰ نفر عوامل صحنه جدیدترین کار خود را پس از چند سال تحقیق و ماه ها تمرین به نویسندگی و کارگردانی «مریم شعبانی» با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی روی صحنه می‌برد.

نمایش «فاطمه(س)» روی صحنه می‌رود/ کارگردان: چهره بازیگر ایفاگر نقش اصلی تقریبا مشخص است

نمایش «فاطمه(س)» کاری از گروه «هنر مقدس» است که هفت فراز از زندگی حضرت فاطمه (س) را به تصویر می کشد. این نمایش سال گذشته در بغداد نیز اجرا و با استقبال چشمگیر بانوان عراقی همراه شد.

این اثر نمایشی هرشب از ساعت ۱۸:۳۰ در سالن سوره حوزه هنری میزبان بانوان است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha