۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳
کد خبرنگار: 1015
کد خبر: 85317763
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیلم میهمان یک شهید خوشنام شد

۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۳
کد خبر: 85317763
دیلم میهمان یک شهید خوشنام شد

گناوه – ایرنا - شهرستان دیلم معطر به یک شهید خوشنام شد که به مدت ۲ روز میهمان مردم این دیار در کرانه خلیج فارس است.

به گزارش ایرنا، مراسم استقبال از پیکر مطهر این شهید گمنام روز یکشنبه در آیین با شکوهی از حسینیه ثارالله ناحیه مقاومت سپاه صاحب الزمان(عج)با قرائت زیارت عاشورا آغاز و سپس در بین دانش‌آموزان هنرستان پسرانه فنی و حرفه ای ولیعصر (عج) و دخترانه آسیه با حضور پرشور مسئولان، خانواده های معظم شهدا و ایثارگر و دیگر اقشار جامعه تشییع شد.

فرماندار دیلم در این آیین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و شهید خوشنامی که میهمان این شهرستان به مدت ۲ روز است، اظهار کرد: همه شهدایی که از جان، مال و خانواده خود گذشتند و عازم جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شدند، مثل شما دانش‌آموزان جوان بودند که با بصیرت به مسائل نگاه می کردند و دشمن را به خوبی می شناختند.

"محمد اسدی" افزود: انتظاری که از شما دانش‌آموزان داریم این است که در همه مسائل ضمن بصیرت افزایی، در کنار تحصیل مواظب توطئه‌های دشمنان باشید.

وی گفت: با توجه به اینکه امروز دشمن میدان نبرد را از جنگ سخت به نرم تبدیل کرده و فضای مجازی را ابزاری جهت توطئه‌های خود قرار داده است، آحاد جامعه بخصوص دانش آموزان و خانواده‌ها باید بسیار هوشیار و مراقب باشند.

فرماندار دیلم با اشاره به اینکه شهدا با افتخار جان خود را تقدیم کردند تا اکنون در امنیت و آرامش بسر ببریم، افزود: هر شهید پرچمی برای استقلال و شرف این ملت است.

مردم این شهرستان با پیکر مطهر این شهید خوشنام ۴۵ ساله پس از ۲ روز وداع و سپس به شهرستان گناوه انتقال داده خواهد شد.

قرار است این شهید در بوشکان شهرستان دشتستان خاکسپاری و تدفین شود.

به گفته مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر، از مجموع پنج پیکر مطهر شهدای خوشنام ، یک شهید به روستای آبطویل شهرستان بوشهر، ۲ شهید به شهرستان دشتستان (روستاهای دهقاید و بوشکان) و ۲ شهید نیز به شهرستان های تنگستان( روستای گلکی) و جم (شهرک پردیس ) جهت خاکسپاری و تدفین انتقال داده می شوند.

"علیرضا غریبی" افزود: این پنج شهید در مناطق جنگی مهران، بندی‌خان، شلمچه و فکه شناسایی شده و سن این رزمندگان هنگام شهادت بین ۲۴ تا ۴۵ سال بوده است.

وی اضافه کرد: هنگام شهادت، شهید شناسایی شده در مهران ۳۵ سال، شهید عملیات بیت‌المقدس ۴۵ سال، شهید عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه ۴۲ سال، شهید والفجر مقدماتی در منطقه فکه ۳۳ سال و شهید عملیات والفجر یک در منطقه فکه ۲۴ سن داشته‌ است.

شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر واقع و در دوران دفاع مقدس ۸۰ شهید تقدیم میهن و انقلاب کرده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha