۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85317722
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

مشکلات روستاهای دارای تنش آبی خاش بررسی شد

۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۱
کد خبر: 85317722
مشکلات روستاهای دارای تنش آبی خاش بررسی شد

زاهدان- ایرنا- بخشدار مرکزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: مدیران آب و فاضلاب، امور عشایری، دهیاران و شوراهای این شهرستان مشکلات روستاهای دارای تنش آبی این بخش را مورد بررسی قرار دادند.

عیدمحمد قلندرزهی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در تابستان امسال و سال‌های قبل ده‌ها روستا با مشکلات بی آبی و کم آبی مواجه بودند که با حمایت‌های دولت و مشارکت سپاه، ارتش و خیران تدابیر لازم برای کاهش تنش آبی اتخاذ شد.

وی اظهارکرد: امروز در نشست مشترک مدیران امور عشایری و آب و فاضلاب برای کاهش مشکلات آبی روستاهای الله آباد، قاسم آباد، نصرت آباد، رحمت آباد دوربن، نجف آباد، افتخار آباد، حبیب آباد دشت آبخوان، چاه زمان، چاه سم، برهان آباد، محمود آباد، ناصر آباد، ناصری، بیت آباد، شهرک درودک و درودی و تپه لال محمد و اسپتک سنگان، کولکوه، شوگه، تلگزی و سایر روستاها تصمیم گیری شد.

بخشدار مرکزی خاش ادامه داد: رشد جمعیت، مهاجرت روستاییان به شهر، حضور اتباع خارجی، خشکسالی های پیاپی، قطع مکرر برق، استهلاک پمپ های آب، کاهش دبی آب چاه‌ها از عوامل مهم نبود و یا قطع مکرر آب در شهر و مناطق روستایی و عشایری خاش بوده‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون دولت با همکاری خیران، ارتش و سپاه هزینه‌های هنگفتی را برای آبرسانی به مناطق روستایی متقبل شده و بیش از ۳۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی در طرح شاخص شهید خیابانیان برای تامین آب مردم ۱۲۰ روستا در حال اجرا و بهره برداری بوده و نیاز است که روستاییان نسبت به خرید انشعاب، نگهداری و حفظ تاسیسات، تجهیزات آب و برق و صرفه جویی در مصرف کوشا باشند.

قلندرزهی بیان کرد: برای روستای نصرت آباد بیش از ۳۲ کیلومتر شبکه آبرسانی اجرا شده و روستاهای دیگر مانند الله آباد، رحمت آباد دوربن، چاه زمان و برهان آباد که آبدار شده اند، باید خرید انشعاب آب از سوی مردم صورت گیرد و یقیناً با برداشت های غیرمجاز آب برخورد خواهد شد.

وی گفت: به همت امور عشایری نیز خدمات مهمی برای تامین آب در مناطق گورکانی، جکل، تپه لال محمد، اسپتک حاجی غلام حوزه سنگان، کندزرد ترشاب و آپک سیاهان انجام شده و برای رفع مشکلات دیگر مناطق نیز از سوی دولت صورت گرفته و اداره عشایری در ۲۵ نقطه آبرسانی سیار نیز دارد.

بخشدار مرکزی خاش بیان کرد: مجتمع آبرسانی دشت آبخوان نیز در حال اجرا بوده و برای تامین آب چاه سالار و هشت روستای آن حوزه تجهیزات لازم خریداری و تامین شده، همچنین مخزن ذخیره آب ایجاد و برنامه حفر و جانمایی چاه و تامین آب برای روستاهای دیگر زیرمجموعه مجتمع دشت آبخوان در دستور کار دولت قرار دارد و در حوزه پیگل مخزن ایجاد و شبکه خودگردان و برای تلگزی مخزن ذخیره آب ایجاد و در انتظار لوله گذاری است و برای شوگه مخزن ذخیره آب باید احداث، لوله تامین و چاه نیز ته زنی شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha