فرماندار فیروزکوه: ۸۰ درصد از داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند

فیروز کوه - ایرنا - فرماندار شهرستان فیروز کوه گفت: ۸۰ درصد از داوطلبان  نامزدی برای انتخابات مجلس در شهرستان فیروزکوه تایید صلاحیت شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد حیدری منش روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مجموع ۱۹۳ نفر در پیش ثبت‌نام داوطلبی مجلس شرکت کردند که ۱۰۳ نفر ثبت نام نهایی داشتند و از این تعداد ۷ نفر خانم و ۹۶ نفر آقا هستند.

وی ادامه داد: در بررسی هیئت اجرایی ۸۱ نفر تایید صلاحیت، ۱۶ نفر عدم تایید صلاحیت، پنج نفر عدم احراز صلاحیت شدند و یک نفر نیز انصراف داده است، نتیجه بررسی صلاحیت هیئت نظارت نیز روز ۱۵ دی ماه اعلام خواهد شد .

فرماندار شهرستان فیروز کوه با اشاره به منویات رهبری توضیح داد: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب، انتخابات امسال باید با چهار راهبرد رقابت، مشارکت، امنیت و سلامت انتخابات برگزار شود.

حیدری منش گفت:در فرآیند تشکیل هیئت اجرایی شهرستان فیروزکوه از ۳۰ نفر از معتمدین شهرستان دعوت بعمل آمد و از این تعداد هشت نفر به عنوان عضو اصلی هیئت اجرایی انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه ۵۱ شعبه اخذ رای در شهرستان فیروزکوه خواهیم داشت، اظهار کرد: از این تعداد ۲۳ شعبه سیار و ۲۸ شعبه ثابت هست ، ۱۹ شعبه در شهر فیروزکوه، ۲۰ شعبه در روستاهای بخش مرکزی، ۲ شعبه در شهر ارجمند و ۱۰ شعبه در سطح روستاهای بخش ارجمند مستقر می‌شود.

فرماندار شهرستان فیروز کوه با اشاره به انتخابات پیش‌رو تاکید کرد: انتخابات آوردگاهی است که مردم از منظر آن می‌توانند نقش خود را در آینده کلان کشور ثبت کنند.

فرماندار فیروزکوه: ۸۰ درصد از داوطلبان نامزدی در انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند

حیدری منش ادامه داد: ظرفیت قانون‌گذاری مجلس باید مدنظر مردم باشد و در انتخابات مردم توجه کنند که منتخبان آنها باید قوانین مورد نظرشان را تصویب کنند و در این راستا شاید به خوبی نقش اساسی نمایندگان که همه شئون اجرا توسط آنها در مسیر برنامه پنج‌ساله توسعه و قانون بودجه سالیانه تدوین می‌شود، تبیین نشده است.

وی تاکید کرد: برنامه ریزی برای توسعه پایدار مبتنی بر ایجاد ظرفیت برای رسیدن به سند چشم‌انداز کشور، نقش خطیر نمایندگان مردم است.

فرماندار شهرستان فیروز کوه با تاکید بر ضرورت رفع نقاط ضعف شهرستان، توضیح داد: امسال با جذب اعتبار هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی در دستگاه‌های مختلف، بیشترین اعتبار در بین شهرستان های استان تهران برای هزینه شدن در مزیت های رقابتی با هدف توسعه شهرستان جذب کردیم.

حیدری منش ادامه داد: توسعه روستایی و گردشگری با ساخت خانه های بهداشت و راه‌های روستایی حمایت از کشاورزی با پوشش انهار در بیش از ۳۰ روستا و حمایت از واحدهای دامداری و پرورش طیور در دستور کار قرار گرفت و برای رفع مشکلات اقدام شده است.

وی گفت: برنامه های ما در شهرستان در قالب سه‌شنبه های مردمی و چهارشنبه های جهادی در روستاها و دوشنبه های صنعتی برای خدمت رسانی به مردم در حال اجرا است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به توسعه شهرک صنعتی در این شهرستان توضیح داد: در دولت سیزدهم فاز توسعه شهرک صنعتی به میزان ۲۶۰ هکتار افتتاح شد و پروژه انتقال آب پایدار برای شهرک صنعتی کلنگ زنی ، اعتبارات تخصیص و پیمانکار انتخاب شد و این در حالی است که در سایر شهرک های صنعتی آب پایدار تامین نشده است.

وی ادامه داد: در دوره جدید مدیریت شهری فیروزکوه رویکرد شهرداری، برنامه های هدفمند برای توسعه شهر فیروزکوه است، طرح گردشگری برای توسعه فیروزکوه برای نخستین بار مطالعه شد و حضور مجموعه شورا و شهرداری و ارائه خدمات مناسب در مناطق محروم شهر فیروزکوه در حال اجرا و انجام است.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha