۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85317543
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۲۲۵ واحد گردشگری در زنجان فعال است

۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبر: 85317543
۲۲۵ واحد گردشگری در زنجان فعال است

زنجان - ایرنا - معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان زنجان گفت:هم اکنون ۴۰۰ واحد تاسیسات گردشگری استان دارای مجوز و پروانه بهره برداری است که از این تعداد ۲۵۵ واحد فعالیت دارد.

داود آبیان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به تشدید نظارت ها بر تاسیسات گردشگری استان اشاره کرد و افزود: این اقدام با هدف ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران انجام می شود.

وی یادآور شد: این نظارت ها مجتمع های پذیرایی، اقامتی، هتل ها، میهمان پذیرها، مجتمع های خدماتی، رفاهی و آزادراهی را شامل می شود.

این مسوول با تاکید بر اینکه ارائه خدمات با کیفیت درخواست همه گردشگران و مسافران است، اضافه کرد: در برخی موارد نحوه ارایه خدمات مطلوب نیست، اگرچه نظارت لازم بر نرخنامه و قیمت های مصوب انجام شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه در تشدید نظارت ها مجوز تاسیسات گردشگری به جد مورد بررسی قرار می گیرد، ادامه داد: اگرچه بسیاری از مجموعه ها برای تمدید مجوز اقدام کرده اما برخی از آنها نسبت به طی فرآیندهای اعلامی اقدام نمی کنند.

وی اظهار داشت: معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان زنجان بررسی تمامی مجوزهای دارای اعتبار مربوط به تاسیسات گردشگری و همچنین نرخنامه های مصوب را بیش از گذشته مورد توجه قرار داده است.

آبیان با بیان اینکه نظارت های لازم بر این واحدها با تشکیل گشت های تخصصی و به صورت مشترک با سایر دستگاه های متولی انجام می شود، گفت: گشت های مشترکی نیز در سطح شهرستانها فعال شده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان زنجان با بیان اینکه تاکنون شکایتی خاص از تاسیسات گردشگری استان ثبت نشده است، گفت: هم اکنون دستگاه های متولی متعددی در حوزه تاسیسات گردشگری نظارت دارند.

وی با بیان اینکه صدور مجوز واحدهای پذیرایی از سوی اصناف انجام می شود که متاسفانه نظارت های چندانی هم بر واحدهای دارای مجوز زیر مجموعه آنها صورت نمی گیرد، گفت: بسیاری از افراد، متولی این بخش را میراث فرهنگی می دانند در حالیکه مرجع صدور مجوز برای چنین واحدهایی میراث فرهنگی نیست.

آبیان افزود: نبود وحدت رویه و گاهی اوقات دخالت های بی مورد توسط دستگاه های اجرایی در این حوزه، ایردات و مشکلاتی را ایجاد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha