دستور تخلیه اطراف مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند صادر شد

بیرجند - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: دستور تخلیه داخل و اطراف مینی پالایشگاه منطقه ویژه اقتصادی بیرجند به منظور حفظ جان افراد صادر شده است.

به گزارش ایرنا محمدعلی آخوندی روز یکشنبه در حاشیه عملیات اطفای حریق مخازن مینی پالایشگاه هیدروکربن در جمع خبرنگاران افزود: اطراف این کارخانه منطقه مسکونی وجود ندارد اما شرایط طوری پیش رفت که مجبور به خروج خودروهای عملیاتی از اطراف منطقه خطر شدیم چون مسئله جانی اهمیت داشت.

وی اظهار داشت: دستور تخلیه کارخانه صادر شده و واحد مجاوری نیست که احساس خطر داشته باشیم اما همچنان نیروهای آتش نشان از فاصله دورتر کار سرد کردن مخازن را انجام می‌دهند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط آتش سوزی در منطقه وارد مرحله ای شده که باید اجازه دهیم خودسوزی انجام شود و به فکر حفظ جان امدادگران و افرادی باشیم که در منطقه حضور دارند.

وی افزود: آتش سوزی در یکی از مخازن واحد پتروپالایش منطقه ویژه اقتصادی بیرجند ساعت هشت و ۴۵ دقیقه امروز اعلام شد و بلافاصله عوامل امدادی وارد عمل شدند که تقریبا اطفای حریق پیشرفت داشت اما از ساعت حدود ۱۰ و ۴۰ دقیقه آتش به مخازن دیگر هم سرایت پیدا کرد.

آخوندی گفت: امکان حضور بالگرد هم نیست و بیشتر باید سردسازی مخازن میعانات گازی دنبال شود البته سیستم اطفای حریق کارخانه کمک کننده بود اما متناسب با کارخانه نیست که باید تقویت شود.

وی تاکید کرد: مسئولان مربوطه در زمان راه اندازی چنین واحدهایی باید سیستم‌های ایمنی را با دید وسیع‌تری تقویت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به گستردگی حجم آتش در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند تمامی نیروهای امدادی از اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی، فرودگاه، شرکت نفت و سپاه در منطقه مستقر هستند و نهایت تلاش بر این است که از گسترش آتش جلوگیری کنیم.

وی پیش از این به خبرنگار ایرنا گفت که حادثه آتش سوزی خسارت جانی نداشته و فقط یک نفر به صورت سرپایی توسط اورژانس مداوا شده است.

همچنین به گفته فرماندار بیرجند علت این حادثه در دست بررسی است.

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در کیلومتر ۹ محور بیرجند - اسدیه است و تا مرکز استان حدود ۱۵ کیلومتر فاصله دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha