۱۹ آذر ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85317399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تبیین شهامت و صداقت شهدای لرستانی ضروری است

خرم آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: شهامت، صداقت و فداکاری از ویژگی های بارز شهدای استان و تبیین این شاخصه ها برای نسل امروز ضروری است.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری لرستان فرهاد زیویار در سومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان افزود: همچنین افراد تاثیرگذار این استان طی دهه های ۴۰ و ۵۰ در موفقیت انقلاب نقش مهم داشتند که باید جهت تبیین سیره این افراد برنامه ریزی و اقدام کرد.

وی اظهار داشت: تاریخ بزرگ استان و افراد بزرگ و تاثیرگذار در آن به ویژه در دوران پهلوی اول و دوم باید با روش های مختلف برای نسل جوان تبیین شود.

زیویار به شخصیت های بزرگی از لرستان همچون آیت الله کمالوند و نقش پررنگ وی در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: اقدامات بزرگ آیت الله کمالوند برای پیروزی انقلاب تا جایی اهمیت پیدا می کند که رهبر انقلاب در فرمایشات خود در دیدار با مسوولین برگزار کننده کنگره شهدا به آن ها اشاره داشتند.

استاندار لرستان به ظرفیت بزرگ مساجد برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: اجرای برنامه های فرهنگی و گسترش فرهنگ پیگیری مشکلات محلات در مساجد در دستور کار قرار گیرد.

زیویار تصریح کرد: همچنین آسیب شناسی عدم حضور پرشور مردم در مساجد برخی محلات و این که چرا از ظرفیت مساجد در بررسی مسائل مختلف کمتر استفاده می شود باید در برنامه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان و دستگاه های متولی قرار گیرد.

وی افزود: علاوه بر مساجد، در مراکز علمی و دانشگاه ها نیز می توان برای تبیین برنامه های فرهنگی برنامه ریزی و بهره برداری کرد.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با عوامل برگزار کننده کنگره شهدای لرستان در خصوص لرستانی ها و لرتبارها اشاره کرد و گفت: همان گونه که معظم له شجاعت، صداقت و وفاداری را سه خصوصیت بارز لرستانی ها بیان فرمودند، باید این منش ها تقویت و تبیین شود.

وی همچنین به تشییع پیکر سه شهید گمنام در لرستان اشاره کرد و اظهار داشت: پیکر پاک این شهدا فردا وارد استان شده و در روز ۲۶ آذرماه مصادف با پایان ایام فاطمیه در کوهنانی، سپید دشت و فیروزآباد با حضور پرشور مردم تشییع خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha